Fastighetsjouren söker Handläggare

Fastighetsjouren söker Handläggare

Arbetsbeskrivning

Störningsjouren står för Trygghet!
På Störningsjouren är vi idag drygt 65 medarbetare och har vårt kontor i fina lokaler centralt i Focus-huset. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i våra kunders bostadsmiljöer. Vi arbetar med akuta störningar kvälls- och nattetid, vi utför utrednings- och vräkningsförebyggande arbete på dagtid, vi utreder vid misstanke om oriktiga hyresförhållanden samt erbjuder fastighetsjour för hjälp vid akuta händelser. Störningsjouren har ett nära samarbete med socialtjänst, vårdinstanser och annat samhällsstöd. Våra kunder är de kommunala bostadsbolagen inom koncernen, flera av de största privata hyresvärdarna och vissa bostadsrättsföreningar i Göteborg. Störningsjouren i Göteborg AB ingår som ett av åtta dotterbolag i Förvaltnings AB Framtiden som moderbolag, i koncernen ingår även Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Framtiden Byggutveckling, Egnahemsbolaget samt Göteborgslokaler. Framtidenkoncernen är en del av Göteborgs Stad.

ARBETSUPPGIFTER
En av våra medarbetare kommer gå vidare till nya utmaningar och vi behöver fylla på med en person som tycker om att ge service, lösa akuta problem via telefon som har ett tekniskt intresse med erfarenhet av kundservice.


Som medarbetare på Fastighetsjouren kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta med att via telefon ta emot felanmälningar från våra kunders hyresgäster under jourtid. Det innebär att vi har öppet årets alla dagar. Med schemalagd arbetstid (32 tim/vecka) arbetar vi endast på kvällar och nätter under vardagar samt dygnet runt på årets alla helger och helgdagar.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att:
• Besvara, bedöma och rapportera felanmälningar och larm från våra kunders hyresgäster.
• Ge hjälp till självhjälp, det vill säga att stödja hyresgästen att själv kunna åtgärda lättare problem, styra icke akuta ärenden till ordinarie arbetstid samt om nödvändigt kontakta entreprenör för akut åtgärd.
• Rapportera och dokumentera information i våra datorsystem.

Fastighetsjouren erbjuder ett varierat arbete i en viktig funktion.
Du kommer till ett engagerat team som stöttar varandra i de olika frågeställningar vi ställs inför.
Vi erbjuder en säker, trygg och inkluderande arbetsmiljö som präglas av delaktighet.



KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har erfarenhet från teknisk kundtjänst, gärna från fastighetsbranschen eller liknande.

Du är serviceinriktad och pedagogisk, tycker om att hjälpa kunder och har en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Har du ytterligare språkkunskaper utöver svenska så är det en bra merit.

Du är en bra lyssnare och kan ställa frågor till de som ringer för att ta reda på information om ärendet för att kunna ta beslut om rätt åtgärd. Du gillar att förklara och har förmågan att göra det svåra enklare.

Arbetsuppgifterna kräver ordning och reda så du behöver vara noggrann och strukturerad i arbetet.
Det krävs datavana krävs då du jobbar i flera olika IT-system.

Ibland kan tempot bli högt så du måste kunna hantera flera pågående ärenden samtidigt.

Vi ställer stora krav på den personliga lämpligheten då ansvaret på den enskilde medarbetaren är stort.

Inom Störningsjouren värdesätter vi jämn åldersfördelning- och könsfördelning samt mångfald och ser gärna sökande med olika nationalitet och erfarenhet.

Erfarenhet krävs.


ÖVRIGT
Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
Provanställning kan komma att tillämpas.
I samband med rekrytering kommer bakgrundskontroll att ske.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och annonsplatser.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024