OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Störningsjouren står för Trygghet!
På Störningsjouren är vi idag drygt 55 medarbetare och har vårt kontor i fina lokaler centralt i Focus-huset. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i våra kunders bostadsmiljöer. Störningsjourens verksamhet pågår dygnet runt, året runt, vardag och helgdag med att hjälpa de boende att hantera situationer som påverkar deras trygghet och säkerhet. Vi arbetar med akuta störningar kvälls-och nattetid, vi utför utrednings- och vräkningsförebyggande arbete på dagtid, vi utreder vid misstanke om oriktiga hyresförhållanden samt erbjuder fastighetsjour för hjälp vid akuta händelser. Störningsjouren har ett nära samarbete med socialtjänst, vårdinstanser och annat samhällsstöd.
Våra kunder är de kommunala bostadsbolagen inom koncernen, flera av de största privata hyresvärdarna och vissa bostadsrättsföreningar i Göteborg.
Störningsjouren i Göteborg AB ingår som ett av sju dotterbolag i Framtidenkoncernen som är en av landets största fastighetsägare. Framtidenkoncernen ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad.
ARBETSUPPGIFTER
Fastighetsjouren söker deltidspersonal till kvällar, nätter och helger.
Tycker du om att ge service och lösa akuta problem? Tycker du om att prata i telefon? Har du ett tekniskt intresse eller erfarenhet av kundservice?
Som medarbetare på Fastighetsjouren kommer du tillsammans med dina kollegor via telefon ta emot felanmälningar från våra kunders hyresgäster under jourtid. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att:
• Besvara, bedöma och rapportera felanmälningar och larm från våra kunders hyresgäster.
• Ge hjälp till självhjälp, det vill säga att stödja hyresgästen att själv kunna åtgärda lättare problem, styra icke akuta ärenden till ordinarie arbetstid samt om nödvändigt kontakta entreprenör för akut åtgärd.
• Rapportera och dokumentera information i våra och kundernas datorsystem.
KVALIFIKATIONER
Erfarenhet från teknisk kundtjänst - Meriterande
Vi söker dig som har erfarenhet från teknisk kundtjänst, från fastighetsbranschen eller liknande.
Du är serviceinriktad och pedagogisk, tycker om att hjälpa kunder och har en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Har du ytterligare språkkunskaper utöver svenska så är det en bra merit.
Det krävs datavana krävs då du jobbar i flera olika digitala system.
Ibland kan tempot bli högt så du måste kunna hantera flera pågående ärenden samtidigt.
Du är en bra lyssnare och kan ställa frågor till de som ringer för att ta reda på information om ärendet för att kunna ta beslut om rätt åtgärd.
Arbetsuppgifterna kräver ordning och reda så du behöver vara noggrann och strukturerad i arbetet.
Inom Störningsjouren värdesätter vi jämn åldersfördelning- och könsfördelning samt mångfald och ser gärna sökande med olika nationalitet och erfarenhet.
Serviceinriktad - Meriterande
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Bemötande - Meriterande
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Noggrann - Meriterande
Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.
ÖVRIGT
Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och annonsplatser.