OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkningen erfaren fastighetskonsult som ska arbeta både strategiskt och praktiskt i samband med införhyrning och omförhandling av hyresavtal till ett uppdrag på 8 månader med start omgående.
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag på 100%via Bemannia med start omgående fram till juni 2025.
Du kommer att vara placerad på enhetens lokaler i Stockholm.
Fastighetsavdelningen (PD, Property Department) är organiserad i fem grupper: KTH Sustainability Office, Fastigheter, PD Kansli, Hantverkstjänster och Lokalvård. PD ansvarar för miljö- och hållbar utveckling på KTH, lokalplanering, campusutveckling samt drift och förvaltning av lokaler.
Dina arbetsuppgifter
Strategisk och praktisk rådgivning kring lokalmarknadsnivåer och marknadshyresanalyser.
Att bistå med affärsmässiga bedömningar och ekonomiska analyser inför hyresförhandlingar och inför uppsägningar av hyresavtal. Det innebär även att gå igenom och analysera både fastighetsägarens avtalsförslag och ekonomiska underlag men också att ta fram underlag för KTH:s räkning. Det innebär också och göra faktiska beräkningar utifrån befintliga och presumtiva hyresavtal, gränsdragningslistor och särskilda bilagor.
Samarbete med lokalstrateg inom hyresjuridik, ekonomicontroller och fastighetschef på KTH.
Arbetet innebär även att vid behov delta i förhandlingar med hyresvärd.
Dina kvalifikationer
Civilingenjörsexamen/ekonomexamen med inriktning fastighet eller högskoleexamen inom motsvarande som bedöms relevant.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom hyresförhandling och affärsmässiga bedömningar för kommersiella lokaler och utbildningsmiljöer.
Erfarenhet av att arbeta i något fastighetsvärderingssystem.
Svenska flytande i såväl tal som skrift.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2/12.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson