OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FM centrum är landstingets facility managementfunktion. FM centrum ansvarar för att landstingets fastigheter och lokaler - samt de servicetjänster som underlättar användandet av lokalerna - fungerar på ett optimalt sätt. Det innebär att vi tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom all om- och nybyggnation. Vi ser också till att leverantörerna av de olika servicetjänsterna levererar det de ska – utifrån de behov som verksamheten har.
FM centrum har en horisontell organisation bestående av ett antal funktioner som samverkar. Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. FM centrums organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och ett öppet och kreativt samarbetsklimat. FM centrum är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Landstinget, bland annat om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset i Linköping (Framtidens US), om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping (Vision 2020), nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena samt ny vårdbyggnad i Finspång.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en utvecklingsinriktad och nytänkande fastighetskoordinator som kommer att ansvara för allmänna ytor på våra sjukhus inom Landstinget i Östergötland. Med allmänna ytor avses bland annat entréer, omklädningsrum, kulvertar, miljöstationer etc. Uppdraget som fastighetskoordinator innebär en länsövergripande samordnande roll inom FM centrums förvaltarfunktion. Rollen som fastighetskoordinator är ny varför möjligheten att utveckla tjänsteinnehållet ihop med FM centrums fastighetsförvaltare är stor.
I uppdraget ingår bland annat att:
• på uppdrag av fastighetsförvaltarna vara representant i byggprojekt på allmänna ytor
• stödja och koordinera inredningsfunktionen i byggprojekt på allmänna yto. Avser främst inom området möbler, skylt och konst
• bygga upp ett nära samarbete med FM centrums koordinator för servicetjänster
• vara ett länsövergripande samordningsstöd inom förvaltarfunktionen i samband med upphandlingsfrågor
• ansvara för projekt som kommer upp gällande allmänna ytor, hålla ihop och ta fram behoven
• vara förvaltarfunktionens expert på allmänna ytor, exempelvis patientflöden
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning inom för tjänsten relevant område alternativt likvärdiga kunskaper förvärvade genom tidigare erfarenhet av liknade roll. Du har tidigare erfarenhet i arbete som projektledare eller koordinator och är van att samordna och driva projekt, gärna projekt knutna till fastighetsförvaltning. Meriterande är om du har erfarenhet från tidigare arbete med fastigheter och viss förhandlingsvana. Vi ser gärna att du har kunskap om fastigheter och har viss logistikkunskap.
Personliga egenskaper
Som person har du en god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett lyhört och smidigt sätt. Du är utåtriktad och har god förmåga att skapa och underhålla relationer. Viktigt i rollen är att du är engagerad och tar initiativ och på ett strukturerat sätt driver dina processer vidare, att du har förmågan att planera, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst från den 1 november eller med tillträde enligt överenskommelse
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Fastighetschef, Reine Sundell, 010-103 87 14.
Facklig företrädare för SACO är Albert de Haan, 010-103 70 48 samt för Vision, Camilla Berlin, 010-103 86 19.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 17 september 2013. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Landstinget i Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Landstinget i Östergötland