OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vill du ha en samordnande och varierande funktion där du medverkar till att förvaltningens behov av lokalförsörjning uppfylls? Då kan rollen som fastighetskoordinator inom Primärvården Skåne vara något för dig!
Tjänsten är placerad i den övergripande verksamheten för ekonomi och fastighet, som är en del av förvaltningsledningen inom Primärvården Skåne. Förvaltningen har cirka 4 300 anställda med en omslutning på cirka 5 100 Mkr och bedriver verksamhet i hela Skåne.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag där du har stort fokus på fastighetsfrågor och med stora möjligheter att vara med och påverka.
I din roll som fastighetskoordinator är du en viktig länk mellan verksamheterna och övriga intressenter. Du har kontinuerlig dialog med och gör regelbundna besök i verksamheterna för att förstå behoven. Du arbetar för att vården kan bedrivas i lokaler som uppfyller de krav, standards och behov som framställts. Därtill stödjer och vägleder du verksamheterna i planerings- och byggprocessen i samband med förändrat lokalbehov. Du ansvarar även för ärenden relaterade till fastighet och service, och stöttar verksamheterna i framtagande av behovsanalys inför en lokalförändring. Vidare deltar du i arbetsgrupper inom ombyggnads- och lokalförändringsprojekt och ansvarar för kontakten med andra regionala förvaltningar. Vid avrop av lokalförändringar samordnar du hanteringen med tillhörande fastighetsrelaterade utrustningsprojekt.
Placeringsort är Lund där du kommer att arbeta i ett team med sammanlagt fem koordinatorer. Då verksamheterna som du arbetar med är geografiskt utspridda, förekommer det resor inom Skåne.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har ett par års arbetslivserfarenhet av fastighetsfrågor, gärna med intresse för vårdverksamhet. Du har arbetat med olika byggprocesser och ritningstolkningar samt har relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Därtill har du god datorvana, en utmärkt kommunikativ förmåga och mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Det är viktigt att du är lösningsorienterad och har lätt för att bygga relationer, såväl internt inom organisationens olika verksamheter, som externt. I din roll är det viktigt att du har ett mycket gott bemötande och har lätt för att skapa förtroende. Hos oss som fastighetskoordinator hanterar du stor mängd parallella ärenden, varför det krävs struktur och ansvarstagande för att bli framgångsrik. Vidare är du en person som agerar med hög integritet och har lätt för såväl självständigt arbete som teamarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus