Fastighetssamordnare

Fastighetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Under kommande år kommer fastighetsfrågorna inom Riksbanken att vara i ett utvecklande skede. Det gäller både framtida utformning av våra kontorsytor, förvaltning samt utveckling av våra egna eller hyrda fastigheter. Riksbanken söker nu en fastighetsamordnare till enheten för fastighet och service (EFS). Rollen innebär ett brett fokus på fastighetsförvaltning med ett nära samarbete med administrativ förvaltare, tekniska förvaltare och övriga kollegor på enheten.

DET HÄR GÖR DU HOS OSS

Som fastighetssamordnare samordnar du fastighetsunderhållet i nära samarbete med teknisk samt administrativ förvaltare inom enheten. Du bistår den tekniska förvaltaren i utveckling och uppföljning av underhållsåtgärder. Du har breda kontaktytor både mot entreprenörer och gentemot andra avdelningar och medarbetare på Riksbanken, kring tekniska förvaltningsfrågor, förbättringar eller andra önskemål i verksamheten. Du fungerar som kravställare i förhållande till upphandlad personal inom underhållsområdet. 

Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:


• Säkerställa att ronderingar på fastigheterna utförs, enligt uppdragspecifikationer
• Medverka i underhållsplaneringen och vara behjälplig med säkerställande av utfört underhåll
• Säkerställa arbeten utifrån felanmälan (själv och med extern personal)
• Ledsaga externa entreprenörer i arbetet reparationer och mindre ombyggnationer
• Svara för skötseln av trädgård, snöskottning och hantering av eventuell skadegörelse vid våra fastigheter
• Medverka i mindre- och stora ombyggnadsuppdrag
• Ansvara för inköp av möbler och kontorsutrustning 
• Bevaka driftparametrar

Du kommer också att vara ställföreträdande brandkoordinator och vara back-up för den tekniska förvaltaren som är brandkoordinator. 

DITT TEAM
Enheten EFS är placerad vid Avdelningen för verksamhetssupport (AVS). Enheten består av fastighetschef, administrativ förvaltare, teknisk förvaltare, projektsamordnare och funktionsansvariga inom service. 

MER OM DIG

Vi söker dig som har gymnasieexamen, gärna med bygg alternativt underhållsteknisk inriktning Du har minst fem års relevant erfarenhet från fastighetsbranschen samt kunskap och erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet, modern avtalsförvaltning och upphandling. 

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. I ditt arbete behöver du vara initiativrik, vilket innebär att du initierar och samordnar aktiviteter för att uppnå resultat. Det är viktigt att du är flexibel och kan förhålla dig till förändringar samtidigt som du är strukturerad och är van vid att dokumentera fakta med hög spårbarhet. Vi förutsätter att du är en person är som är positiv, lösningsorienterad och bra på att ge service då arbetet innebär att samverka inom organisationen samt med leverantörer och samarbetspartners.

Du har dessutom en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Givetvis har du god vana i Officepaketet samt innehar svenskt körkort då det förekommer en del resor i tjänsten.

MER OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll och särskild personutredning kommer att göras på slutkandidaten. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövningssamtal för säkerhetsklassade tjänster.

Tjänsten är placerad vid huvudkontoret centralt i Stockholm men resor förekommer inom Sverige cirka två gånger per månad. 

VI ERBJUDER DIG

Vi erbjuder dig roliga och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö där Sveriges ekonomiska utveckling och säkerhet står i fokus. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och mycket stor möjlighet till kompetensutveckling inom t ex driftteknik, underhåll och upphandling då Riksbanken lyder under Lagen om offentlig upphandling (LOU).

ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här.

Huvudkontoret är beläget på Brunkebergstorg mitt i centrala Stockholm. Som anställd på Riksbanken tar du del av bra förmåner som bland annat generösa semestervillkor, möjlighet till ledarledda träningspass och gym, subventionerad lunch i personalmatsalen, friskvårdsbidrag och subventionerad massage. Läs mer om våra förmåner här. Följ oss även på linkedin, facebook och twitter för att se våra senaste uppdateringar.

INTRESSERAD?
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev inklusive relevanta betyg senast den 16 maj. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor.

Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att du lämnar in examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning och vi kontrollerar att dessa stämmer. Du kan välja att ladda upp relevanta dokument redan vid ansökningstillfället eller så inlämnar du dessa längre fram i processen om det blir aktuellt. Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksbanken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 16 maj 2022

Besöksadress

Brunkebergs Torg 11
None

Postadress

Brunkebergs Torg 11
Stockholm, 10337

Liknande jobb


Förvaltare med personalansvar

Förvaltare med personalansvar

20 december 2024

Kundförvaltare till Bagarmossen

20 december 2024

19 december 2024