OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hela Öland attraherar varje år fler och fler människor. Unika miljöer, hög livskvalitet och närheten till både stad och hav gör Öland till en attraktiv plats att besöka och leva på. Södra Öland i sin tur präglas även av stark framåtanda, engagemang och vårt fantastiska Världsarv.
Mörbylånga kommun ligger på den södra delen av Öland och består av ca 1200 engagerade och kompetenta medarbetare som drivs av att göra skillnad i vårt samhälle. Nu söker vi fler medarbetare som vill bidra till att Öland fortsätter vara en fantastisk plats att bo, arbeta och besöka.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som fastighetssamordnare ansvarar du för det kommunövergripande perspektivet gällande lokalförsörjningsfrågor. Det innebär att du ska ha en samlad överblick över kommunens lokalbestånd och din primära uppgift blir beställaransvarig för om-, ny- och tillbyggnationer av byggnader där kommunen har verksamhet.
Din roll blir att koordinera frågor mellan verksamhetsområdeschefer, kommunledning, politiker och hyresvärdar, både kommunala fastighetsbolaget och externa hyresvärdar. Du måste vara van att hålla många bollar i luften. Tillgänglighet är mycket viktigt.
Du kommer vara delaktig i byggprojekt för informationsutbyte med utföraren (byggfirmor, konsulter, arkitekter m.m.) och verksamheterna. Du kommer även att hantera dagliga interna och externa hyresfrågor och hyreskontrakt.
Tjänsten leder och ansvarar för att samordna lokalanvändningen för att säkerställa ett kostnadseffektivt lokalutnyttjande. En viktig del i arbetet är att möta verksamheternas lokalbehov och omsätta det till nya lösningar i befintligt bestånd eller som idé till nya lokaler. Arbetet kräver god överblick över kommunens befintliga lokaler och den externa lokalmarknaden. Du behöver ha god kännedom om framtida lokalbehov på kort och lång sikt.
Vidare ingår det även att arbeta med riskbedömningar, omvärldsbevakning samt utveckling och förbättring inom området. Du ansvarar för ekonomi, uppföljning och budgetarbete. Närmaste chef är Teknisk chef.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant och/eller arbetslivserfarenhet. Du har god kunskap inom fastighetssektorn samt är väl insatt i fastighetsjuridik.
Det är meriterande med kvalificerad erfarenhet av arbete med lokalförsörjningsfrågor/fastighetsutveckling och projektledning, gärna inom kommunal verksamhet, samt om du har kunskaper gällande utformning av lokaler och vilka myndighetskrav som ställs på lokaler, bl.a. tillgänglighetsfrågor samt fastighetsrättsliga frågor.
Vem är du?
Som person är du utåtriktad, kreativ och nyfiken samt tar egna initiativ. Din analytiska förmåga och förmåga att sätta lokalförsörjningsfrågor i sitt ekonomiska sammanhang är viktig. Arbetsuppgifterna kräver att du kan växla mellan självständigt arbete och samarbete. Vi förutsätter att du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Då arbetet innebär att delta i styrgrupper medför det mycket kontakter med våra verksamheter, fastighetsägare och vårt kommunala bolag som förvaltar våra fastigheter. Det ställer krav på att du är lösningsorienterad och kan skapa förtroendefulla relationer genom att ha tydlig dialog med olika intressenter.
Körkort B är ett krav!
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
ÖVRIGT
Mörbylånga kommun eftersträvar en jämnare könsfördelning i våra personalgrupper. Detta är en del av kommunens övergripande jämställdhetsarbete och som vi tar hänsyn till vid rekryteringsförfarandet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mörbylånga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Mörbylånga kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.