Fastighetssamordnare Kramfors kommun

Fastighetssamordnare Kramfors kommun

Arbetsbeskrivning

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetssamordnare/fastighetstrateg kommer du att jobba övergripande med att samordna kommunens lokalbehov och vara representant mot fastighetsbolag och hyresvärdar. Du medverkar och stödjer förvaltningarna vid framtagande av lokalprogram, kapacitetsstudier, gör fastighetsekonomiska beräkningar och liknande lokalrelaterade dokument. Du ansvarar också för kommunens fastighets- och tomtförsäljningar samt genomför utredningar och förhandlingar i samband med både förvärv och försäljning av fastigheter. Olika typer av etableringar på kommunens mark är ett område som växer just nu och därför kommer du att jobba med strategiska frågor rörande kommunens markinnehav och markanvisningar. Arbetsuppgifterna löses till stor del i det team som handlägger fastighetsfrågor och markfrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsjuridik, fastighetsekonomi, byggande, förvaltning och/eller motsvarande relevant yrkeserfarenhet. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och förmåga att samarbeta med kunder och kollegor både internt och externt. Du är strukturerad, flexibel, noggrann, ansvarfull och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du har B-körkort.
Vi tror att du kan ha arbetat med fastigheter där du sålt, mäklat, byggt eller förvaltat. Du kan också ha projekterat eller varit inblandad i olika slags byggprojekt. Du har lätt att sätta dig in i andra verksamheters behov, lätt att prata med människor, hitta information, ta dig an och lösa svåra frågeställningar.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


Förvaltare med personalansvar

Förvaltare med personalansvar

20 december 2024

Kundförvaltare till Bagarmossen

20 december 2024

19 december 2024