Fastighetssamordnare till HyrBox Sverige

Fastighetssamordnare till HyrBox Sverige

Arbetsbeskrivning

Poolia söker för rekrytering till HyrBox Sverige en proaktiv och kundorienterad Fastighetssamordnare. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och placerad i Hyllie i Malmö. Tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Vill du bli en del av ett innovativt och expansivt bolag som bidrar till en hållbar framtid? Lockas du av att arbeta i en bred och utmanande roll?

Vi erbjuder dig en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Du får en fast lön med pension och försäkringar. Du blir en del av ett litet och sammansvetsat team som alltid hjälper varandra. Du kommer att ha företagsbil, mobil och laptop till ditt förfogande. Du kommer att ingå i ett företag i stark tillväxt med möjligheter att påverka verksamhetens drift och din roll.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
I din roll som Fastighetssamordnare säkerställer du att de fastigheter du ansvarar för tas om hand på bästa sätt. Dels säkerställer du tillsammans med fastighetsskötare och externa leverantörer att underhållsåtgärder utförs i det dagliga.

Du ansvarar för att den administrativa förvaltningen med framtagning av underhållsplaner, dokumentation, myndighetsbesiktningar med mera utförs för dina fastigheter. Du har en nyckelroll och är ofta primär kontaktyta när det gäller diskussioner med kommuner, myndigheter, entreprenörer, leverantörer och konsulter kring utveckling av fastigheter, underhållsåtgärder, hyresgästanpassningar med mera.

Som Fastighetssamordnare planerar du självständigt ditt och fastighetsskötarnas arbete. Du säkerställer och ansvarar för att rätt resurser används och att kvaliteten blir rätt. Du arbetar tätt tillsammans med hjälpsamma kollegor där idéer kan utbytas och man hjälper varandra. Du ansvarar för att uppnå bra resultat, hög standard och kvalitet för våra fastigheter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du rapporterar till och jobbar i nära samarbete med VD och styrelsen i Norge.

Du har både personalansvar och ekonomiskt ansvar.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:

• Budgetansvar för underhåll av fastigheterna
• Personalansvar för och arbetsledning av fastighetsskötare
• Kontakt med kommunen och olika myndigheter, entreprenörer, leverantörer och konsulter i frågor som rör drift och förvaltning av fastigheterna
• Ansvara för att lagar och myndighetskrav uppfylls för fastigheterna
• Ansvara för olika avtal och inköp
• Ansvara för upphandling och kontroll av underhåll och städning/rengöring
• Planering och inköp av nya containerförråd/byggnader
• Mottagande och iordningställande av nya containerförråd/byggnader
• Planering, inköp och underhåll av tekniska installationer
• Arbeta med att minska energiförbrukningen
• Underlätta god kommunikation mellan backoffice, Fastighetssamordnare och fastighetsskötare genom olika digitala lösningar
• Viss beredskap vid behov och efter överenskommelse

Vem är du?
Du har god kunskap om och förståelse för fastigheter. Du jobbar kanske idag som förvaltare, tekniker, administratör eller annan relevant roll inom fastighetssektorn. Vi tror att du är i början av din karriär och nu är redo för nästa steg i din karriär och utveckling.

Vi är flexibla gällande din utbildningsbakgrund.

Tidigare erfarenhet av inköp, projektledning och/eller myndighetskontakter är meriterande.

Tjänsten kräver att du kan läsa, skriva och tala svenska flytande. Det är också viktigt att du kan uttrycka dig på ett tydligt och strukturerat sätt i skriven text (exempelvis instruktioner, rutinbeskrivningar och rapporter).

Du har goda kunskaper i Office-paketet.

Som person trivs du i en roll där du träffar människor, är relationsskapande och där du har möjlighet att driva utvecklingen av verksamheten. Du är resultatorienterad och har en hög energi. Vidare är du kommunikativ och förstår vikten av att skapa bra relationer med din omgivning.

Du är en handlingskraftig lagspelare och en serviceinriktad och problemlösande ledare med ett socialt engagemang som hjälper till där det behövs och kan arbeta självständigt samt fatta egna beslut. Du har förmåga att samarbeta, strukturera, organisera och prioritera. För lyckas och trivas hos oss tror vi att du är lyhörd, flexibel och engagerad i det du gör samt att du är självgående och positiv till din läggning.

Körkort B krävs för tjänsten.

Om verksamheten
HyrBox Sverige AB (www.hyrbox.se) grundades i februari 2018 och är verksamma inom Self Storage branschen. Idag har HyrBox etablerade avdelningar på 14 orter i Skåne samt i Falkenberg. Företagets filial ligger i Malmö – Hyllie varifrån all administration, kundservice och affärsutveckling sker.

HyrBox Sverige AB ägs av FRC Gruppen med säte i Oslo, Norge. Bolaget har genom dom senaste 20 åren utvecklat och drivit Minilager i Sverige, Norge, Danmark, England och Frankrike. FRC är också bland dom största ägarna i det börsnoterade Self-Storage Group ASA, listad på Oslo Börsen.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Förvaltare

Förvaltare

20 november 2024

Vaktmästare till serviceenheten i Stockholm

Vaktmästare till serviceenheten i Stockholm

20 november 2024