OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Länsstyrelsen i Kalmar arbetar cirka 250 engagerade medarbetare inom en mängd olika samhällsfunktioner. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, en god livsmiljö och tillväxt. Detta gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi.
Verksamheten genomsyras av tillitsbaserad ledning och styrning samt vår värdegrund som innebär effektivitet och service, objektivitet, legalitet och respekt för lika värde. Utifrån detta vill Länsstyrelsen Kalmar län bli Sveriges bästa länsstyrelse.
Kommunikationsenheten utgör länsstyrelsens strategiska resurs för information, kommunikation, GIS, intern service, residens och lokalfrågor. Kommunikationsenheten ingår i länsledningens stab. På enheten arbetar 12 medarbetare, bland dem tre inom servicefunktionen.
Vi söker en driven vikarierande samordnare som ska ansvara för fastighetsfrågor, lokalvård, reception och IT.
Är du nyfiken på vår arbetsplats och vårt värdegrundsarbete kan du läsa mer på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/kalmar/
ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetssamordnare har du fortlöpande dialog och avstämning med fastighetsägare, städbolag, leverantörer, länsstyrelsernas IT-avdelning och andra externa kontakter. Du arbetsleder ett team som just nu består av en vaktmästare och en receptionist.
I ditt arbete ingår lokalplanering, vilket innebär att samordna behov och tillgång av lokaler samt koordinera anpassningar och möblering av lokalerna. Du tar emot felanmälningar och ser till att underhåll och drift fungerar. Du har också ett övergripande ansvar för att se till att det finns fungerande lokalvård. Vissa problem kan du lösa själv, medan andra får du slussa vidare till fastighetsägare eller medarbetare i teamet.
I arbetet ingår även inköp, hantering av låssystem och säkerhetsskydd. Du är även kontaktperson, behörighetsbeställare samt inköpare gällande all IT och telefoni.
Som brandskyddsanvarig ansvarar du för utrymningar, hanterar larmtjänster, brandutrustning, hjärtstartare, försäkringar och hyreskontrakt. Vidare så hanterar du fakturor, medverkar vid upphandlingar och framtagande av avtal inom de olika områdena du ansvarar för.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har, en för arbetet, relevant utbildning eller lång erfarenhet från liknande arbete. Du ska ha erfarenhet från arbete med både inköp och fastighetsförvaltning. Du ska tidigare ha arbetat i offentlig förvaltning och ha erfarenhet av arbetsledning. Meriterande om du arbetat med säkerhetsskydd och EFOS e-legitimation.
För att lyckas i arbetet behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara bra på att bygga och underhålla relationer. Du är en trygg och stabil person som självständigt utvecklar och driver arbetet framåt. Du har en god strategisk förmåga och trivs med att kombinera strategiskt arbete med operativt. Du har också en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du måste självständigt driva ditt arbete samtidigt som du samarbetar med andra. Du måste trivas med att jobba i grupp. Som person är du positiv, lösningsorienterad, flexibel, prestigelös och leveranssäker.
B-körkort är ett krav.
Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass. Anställningen kommer att föregås av en säkerhetsprövning samt registerkontroll.
Svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning är ett krav. Läs mer om registerkontroll och säkerhetsklass här.
Frågor om säkerhetsprövning samt registerkontroll görs till kontaktperson.
ÖVRIGT
Vi erbjuder Dig en unik arbetsplats
fylld av kunniga experter och ambitiösa generalister inom en mängd olika samhällsfunktioner. Länsstyrelsens står just nu inför många intressanta utmaningar och anställningen ger därmed goda möjligheter till personlig utveckling. Vi har en god arbetsmiljö, bra personalsociala förmåner och stora möjligheter till flexibel arbetstid. Vi välkomnar mångfald och ser jämställdhet som en självklarhet.
Som anställd innebär det att du kommer att krigsplaceras vid Länsstyrelsen i Kalmar län.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Vi har i rekryteringen valt att använda oss av Visma recruit som rekryteringsverktyg och kommer således inte hantera ansökningar via e-post eller post.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Brynolf
010 - 22 38 000
Ulla Ekberg
010 - 223 80 00
Ann-Eva Zidén
010 - 223 80 00
Eva Brynolf
070-6118409
Avdelningschef Eva Brynolf
070-6118409
SACO Ulla Ekberg
010 - 223 80 00
ST Ann-Eva Zidén
010 - 223 80 00
Personalchef Torbjörn Johansen
010 - 22 38 000
Enhetschef Agneta Gustavsson
010-2238000
Handläggare ensamkommande flyktingbarn Moa Brändström
010-2238000