OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsservicechef till Nyköpingshem
I 75 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att förvalta, bygga nytt, bygga till och bygga om. Med drygt 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster.
Det tänker vi fortsätta att vara i 75 år till. Minst.
Nyköpingshem AB är ett kommunägt bolag. Idag är vi cirka 75 personer som tillsammans arbetar för att våra hyresgäster ska trivas, samtidigt som vi arbetar utifrån affärsmässiga villkor.
Är du intresserad av att veta mer om hur vi jobbar på Nyköpingshem? Klicka in via länken: https://www.youtube.com/watch?v=qcLDkLmz2uY
Är du en engagerad och serviceinriktad ledare med erfarenhet inom fastighetsservice? Vill du vara en del av ett team som strävar efter att skapa en trygg och trivsam boendemiljö för våra hyresgäster? Då kan rollen som Fastighetsservicechef hos Nyköpingshem vara rätt för dig!
Hos oss erbjuds du en spännande och utvecklande roll i en organisation som har ett mycket bra resultat i medarbetarunderökningar (eNPS 68). Vår företagskultur präglas av hjälpsamhet, mottagande och en familjär atmosfär där vi tar hand om varandra. Du kommer till en arbetsplats med engagerade kollegor.
Om tjänsten
I rollen som Fastighetsservicechef kommer du ha det yttersta ansvaret för att leda och utveckla avdelningen fastighetsservice. Du har ansvar för att säkerställa arbetet för att underhålla och bevara våra fastigheters funktion, samt att våra hyresgäster får bästa möjliga service och en trygg miljö. Du planerar, realiserar, rapporterar och följer upp avdelningens mål samt säkerställer att dessa går i linje med Nyköpingshems övergripande målsättningar.
Som Fastighetsservicechef har du ansvar för den dagliga operativa driften inom fastighetsservice och tillsammans med dina medarbetare tillser ni att en god servicenivå upprätthålls mot våra hyresgäster. Du har personalansvar för 17 medarbetare och har till din hjälp en fastighetsserviceassistent med arbetsledande funktion. I rollen har du ett nära samarbete med dina kollegor i den operativa ledningsgruppen och förväntas bidra som en aktiv medlem. Du kommer även att ha en nyckelroll i att förbättra och effektivisera avdelningens arbetsprocesser.
Din profil
Vi ser att du som söker har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom fastighetsservice och/eller av fastigheter samt tidigare ledarerfarenhet. Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift, god systemvana samt B-körkort är även skallkrav för tjänsten.
Det är meriterande om du har tidigare haft formellt personalansvar, är van vid att jobba resultatinriktat med måluppföljning, har kunskaper i engelska i tal och skrift och gärna något övrigt språk.
Vi lägger stor vikt vid din personliga potential och tydliga ledarförmåga. För att lyckas i rollen tror vi att du har en god servicekänsla och naturligt kundfokus. Vi ser att du är en resultatinriktad person som gillar att bryta ned mål i steg och delmål, samt förmåga att engagera dina medarbetare för att gemensamt nå målen. Du som söker lägger vikt vid samarbetet med andra och finns tillgänglig för att lyssna och ge kollegor och medarbetare hjälp.
Ansökan
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Under v. 28-31 sker inget urval i processen. Därefter finns vi tillgängliga för eventuella frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2024-08-25. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. Hoppas att vi möts i processen! Karolin Loström, 0721-47 92 36, karolin.lostrom@unikresurs.se Kristina Lind, 0767-78 15 13, kristina.lind@unikresurs.se
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Relaterade taggar: #LI-Onsite
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84