OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Säkerhetspolisen söker en lösningsorienterad och driven fastighetsskötare som vill ha en varierad vardag där praktiskt arbete blandas med att ge god service.
Vill du bidra till att skydda Sverige och vårt demokratiska samhälle? Hos oss får du arbeta i en mångfacetterad verksamhet där tillit, kollegialitet och professionalism värdesätts högt. Tillsammans gör vi skillnad – för ett säkert Sverige.
Ditt uppdrag
Som fastighetsskötare på Säkerhetspolisen ansvarar du för tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll av myndighetens lokaler, inventarier och utrustningar. Du tar emot och åtgärdar felanmälningar och beställningar samt hanterar felanmälningar mot fastighetsägarens drift- och förvaltningsorganisation vid behov. Vidare anlitar, samordnar och ledsagar du entreprenörer för arbeten inom skötseluppdraget och i våra lokaler. I rollen kan du även komma att delta vid besiktningar och anpassningar av lokaler.
Arbetet sker i nära samarbete med myndighetens fastighetsgrupp och fastighetsägarens drift- och förvaltningsorganisation. Det bedrivs huvudsakligen i Stockholm, men resor inom Sverige förekommer.
Tjänsten är placerad vid enheten för fastighet och service som är en del av verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för myndighetens lokaler och interna service och levererar bland annat tjänster som fastighetsskötsel, kontorsmaterial, bokning av resor och konferenser, kaffemaskiner och städning.
Din kompetens
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och minst tre års aktuell erfarenhet som fastighetsskötare alternativt annan dokumenterad erfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer som likvärdig. För tjänsten krävs också att du har B-körkort.
Meriterande är om du har god kännedom om fastighetstekniska system, erfarenhet av arbete inom byggbranschen och/eller inom statlig verksamhet. Certifiering inom mobila arbetsplatsformer, arbete på hög höjd, heta arbeten och/eller truckbehörighet är fördelaktigt. Har du dessutom utbildning som anläggningsskötare med inriktning brand är det meriterande. Vi ser gärna att du har allmän bred IT-kunskap ur ett användarperspektiv.
Dina egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har förmåga att ta egna initiativ, ta ansvar för ditt arbete och självständigt driva ditt arbete framåt. Du har ett naturligt kund- och servicefokus och har lätt för att skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter och samarbeta med andra såväl internt som externt. Arbetets art kräver även att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Om Säkerhetspolisen
Läs mer på vår hemsida
www.sakerhetspolisen.se
Anställningsvillkor
Läs mer på vår hemsida
www.sakerhetspolisen.se
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa rekryterande chef, , tfn 010-568 94 50. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 71 29, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Ansökan
Ansökan sker via vår hemsida.
www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2020-08-20.