OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av fastighetsskötsel och trivs bra i en varierad roll där den ena dagen inte är den andra lik? Vi söker nu en fastighetsskötare som vill arbeta tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor. Välkommen med din ansökan!
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, däribland fastighetsskötare. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som fastighetsskötare arbetar du med tillsyn, skötsel och underhåll av Säkerhetspolisens lokaler, inventarier och utrustningar där du tar emot och åtgärdar felanmälningar och beställningar. Du anlitar och samordnar entreprenörer som ska utföra arbeten inom ansvarsområdet och ledsagar dem i myndighetens lokaler. Du har ett nära samarbete med myndighetens fastighetsgrupp och fastighetsägarens drift- och förvaltningsorganisation.
Det kan också bli aktuellt att delta vid besiktningar och anpassningar av lokaler samt att hantera felanmälningar mot fastighetsägarens drift- och förvaltningsorganisation.
Du kommer till en trevlig arbetsgrupp med kompetenta och engagerade kollegor där ni delar med er av er kunskap och har förtroende för varandra. Din placering är i Stockholm, men resor inom Sverige förekommer.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du har följande kompetens:
• Avslutad fullgjord gymnasieutbildning med godkända resultat
• Minst tre års aktuell erfarenhet som fastighetsskötare alternativt annan dokumenterad erfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer som likvärdig
• B-körkort
Du som söker kan också ha meriter som tillför bredd i våra arbetsgrupper. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom byggbranschen t.ex. snickare, elektriker, rörmokare
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom statlig verksamhet
• Certifiering inom mobila arbetsplatsformer, arbete på hög höjd, heta arbeten eller truckbehörighet
• God kännedom om fastighetstekniska system
• Utbildning som anläggningsskötare med inriktning brand
• Allmän bred IT-kunskap ur ett användarperspektiv
Det här är kollegan vi söker
Du är en person med ett högt säkerhetsmedvetande som tar egna initiativ och självständigt driver ditt arbete framåt. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och trivs i en roll där du får ta ansvar och lösa problem.
Kund och uppdragsgivare står i fokus för dig och eftersom ditt arbete involverar många parter, behöver du vara bra på att kommunicera och att samarbeta med andra. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, har lätt för att initiera interna och externa kontakter och bidrar till ett gott arbetsklimat.
Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?
Kombinationen lagarbete och egen drivkraft ger dig en stabil bas för att gå vidare när du är mogen för det. Det är vår modell för att ligga i framkant och helst före i utvecklingen generellt.
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.
Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 94 50.
För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som mångdfald kan tillföra verksamheten och vi eftersträvar också en jämn könsfördelning.
Läs mer om hur du ansöker på vår hemsida www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2022-01-02.