OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en fastighetsskötare till våra verksamheter i Örebro.
Tjänsten är på 50% och tillträde är önskvärt innan sommaren, men detta kan diskuteras. Vissa perioder kan tiden utökas vilket kräver att du som söker kan vara flexibel gällande arbetstider och vissa veckor arbeta lite mer.
ARBETSTIDER
Grunden är 20 timmar/vecka som fördelas över samtliga vardagar måndag – fredag; exempelvis 08.00-12.00, 09.00-13.00, 10.00-14.00 eller liknande. Utöver detta kan snöskottning förekomma tidiga morgnar eller sena kvällar både vardagar och helgdagar.
ARBETSPLATS
Din arbetsplats kommer att variera mellan vårt assistansboende där några av våra assistanskunder bor och vår kontorsfastighet där våra tjänstemän arbetar. Du kommer bitvis även arbeta utomhus. Arbetet är mycket självständigt vilket innebär att du måste ha ett eget driv och tycka om att arbeta på egen hand. Dock kommer du ha ett gott stöd av chef och kollegor på kontoret, vilket också kommer vara din ”hemmaarena”.
ARBETSUPPGIFTER
Denna roll innebär vanligt förekommande uppgifter inom fastighetsskötsel som t ex;
- Inre och yttre underhåll
- Åtgärda olika typer av felanmälningar
- Bära och flytta möbler, skruva upp hyllor, tavlor med mera
- Tvätta bilar, köra dem till service och däckbyten med mera
- Enklare fastighetskoller och avflyttningsbesiktningar på vårt assistansboende i Norra Bro
- Gräsklippning under sommarhalvåret
- Snöskottning och sandning under vinterhalvåret
- Visst städarbete och bortforsling av sopor
- Ta emot akuta felanmälningar som t ex vattenskada, värmeförluster (inträffar mycket sällan, endast någon enstaka gång per år)
ÄR DU VÅR NYA MEDARBETARE?
Krav för att söka denna tjänst är att du har B-körkort, vana av att köra släpvagn samt är fysiskt stark och uthållig. Det är också ett krav att du vid snöfall kan fördela din arbetstid även till tidiga morgnar/sena kvällar såväl vardag som helg, då snöskottning behövs.
I övrigt ser vi att du trivs i att ha ett rörligt arbete i både hem- och kontorsmiljöer samt att du har en naturlig förmåga att anpassa dig till och kommunicera med människor som har olika förutsättningar.
Du ser vad som behöver göras, håller ordning på såväl uppgifter som verktyg och får saker gjorda ”av egen maskin”.
Du är självklart positivt lagd, händig, serviceinriktad och gillar att ”kavla upp ärmarna”.
VIVIDA SOM ARBETSGIVARE
Vivida Assistans har en stark värdegrund och vi vill vara Sveriges ledande anordnare av personlig assistans och ses som förebilder inom branschen. Vi är ett R-licensierat företag och har därmed förbundit oss till att hålla högsta kvalitet när det gäller etisk trovärdighet och seriositet i vår verksamhet. Här arbetar människor som är ambitiösa, gillar att ha kul och har hjärtat på rätta stället. För oss är det lika viktigt att göra ett bra jobb som att skratta ihop – något som märks när man kliver in hos oss!
Läs mer om oss på https://vivida.se , https://www.facebook.com/vividaassistans/ och https://www.instagram.com/vivida.se/
ANSÖKAN OCH TILLTRÄDE
Sista ansökningsdag är den 22 maj 2022, men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I den här rekryteringen har vi valt våra rekryteringskanaler och undanber därför erbjudanden om annonserings-, rekryterings- och bemanningstjänster.
Om Vivida
Vivida Assistans är en komplett assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer om oss på http://www.vivida.se och följ oss på http://www.facebook.com/vividaassistans och http://www.instagram.com/vivida.se.