OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett växande företag i en roll med mycket eget ansvar? Har du erfarenhet av rollen som Fastighetsskötare och lockas av att arbeta självständigt? Vi söker dig som är lösningsorienterad och som motiveras av att leverera god service. Nu söker vi en serviceminded och praktisk person till tjänsten som Fastighetsskötare till Partille.
Vår vision är att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Samhälleliga bidrag är viktigt för oss och vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard.
Arbetsuppgifter
Du startar varje morgon på vårt kontor i Mölndal för att sedan åka ut till din fastighet. Du granskar att allt är rent och snyggt i och omkring fastigheten samt åtgärdar ärenden som hyresgästerna anmält. Uppdragen kan innebära allt från att rensa avlopp, åtgärda diverse vvs-ärenden, kontrollera fastighetens belysning till att göra olika avläsningar. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är således att underlätta för hyresgästerna genom att lösa deras problem. Vidare ansvarar du över ronderingen av fastigheten och lägenhetsbesiktningar. Du ansvarar dessutom för brandsäkerheten genom att säkerställa att alla utrymmen är fria och att allt fungerar som det ska. Rollen innefattar en hög grad service och fokus ligger på att göra hyresgästen nöjd. Övriga arbetsuppgifter kan vara allt från materialinköp till sakgranskning av fakturor och tidsrapportering. Vi arbetar med mobil arbetsorderhantering som sker via en applikation i telefonen.
Utbildning, erfarenhet & personliga egenskaper
• Gymnasial utbildning eller praktiska arbetserfarenheter
• Erfarenhet som Fastighetsskötare / Fastighetstekniker / Vaktmästare
• God telefon- och datorvana
• God svenska i tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är starkt meriterande, då våra hyresgäster kommer från alla världens hörn)
• B-körkort
Vi ser att du som söker tjänsten är självständig och ansvarstagande vad gäller att planera sin dag och driva sina arbetsuppgifter framåt. Du ska vara initiativrik, lösningsorienterad, tekniskt och praktiskt lagd då fastigheten är nybyggd och innehåller mycket tekniska lösningar. Det förekommer mycket kontakt med hyresgäster vilket innebär att du behöver ha en fallenhet och förståelse för att leverera god kvalitativ service. Rollen möjliggör således varierade arbetsuppgifter och passar dig som är flexibel och lösningsorienterad. Du är en i ett team som gemensamt ansvarar för våra fastigheter i Göteborgsregionen. Huvudmålet för en Fastighetsskötare är alltid att göra hyresgästen nöjd och förstå vad i omgivningen det är som skapar värde för dem.
Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du känner igen dig i våra kärnvärden CARE, DARE och SHARE. Läs gärna mer om vår kultur och vad våra medarbetare tycker om oss, här: https://heimstaden.com/jobba-har/ För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Ansökan
CV välkomnas senast den 9 april 2023. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg