OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Svenska kraftnät genom fastighetsenheten har behov av att förstärka med en Fastighetsskötare på HK i Sundbyberg. Du kommer tillsammans med en anställd fastighetsskötare se efter huvudkontoren i Sundbyberg vad gäller att ta emot ärenden och felanmälningar.
Uppdragsbeskrivning
För att passa för uppdraget ska konsulten ha allmän kunskap om fastighetsteknik såsom ventilation, kyla och styranläggningar och även grundläggande kunskap i fastighetsskötsel. Arbetsuppgifterna kommer vara både praktiska och administrativa.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)
Arbetsuppgifter
I rollen som fastighetsskötare förväntas du att:
- Hantera felanmälningar och ledsagning vid felhantering samt ledsagningar för utförande av planerat underhåll.
- Hantera beställningar och kontakter med verksamheten.
- Ha löpande kontakt med fastighetsägare.
- Tillse att det är ordning och reda på kontoren.
- Ha kontakt med underentreprenörer och leverantörer, planera in ledsagning samt ansvara för dessa när de är på plats i Svenska kraftnäts lokaler.
- Avhjälpa akuta fel på kontorsutrustning
- Hantera inventeringar, beställningar och vid behov påfyllning av diverse material och utrustning.
- Utföra skyddsronder, kvalitetskontroller, fastighets- och mötesrums-ronderingar.
- Utföra mindre flyttar av möbler, material och utrustning.
- Utföra mindre reparationer och åtgärder samt andra vaktmästeritjänster.
- Ansvara för att följa upp och säkerställa leverans av FM-tjänster och rapportera avvikelser till ansvarig på Svenska Kraftnät.
- Utföra kontroller, dokumentera och återrapportera arbete.
- Vid behov delta vid upphandlingar.
- Upprätta enklare rutiner, instruktioner och riktlinjer.
Vid behov vara Fastighetsenheten behjälplig på plats med andra enklare praktiska arbetsuppgifter.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 10 till 12 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.
- Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:
Skallkrav:
Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
- Minst gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning inom fastighetsskötsel.
- Har arbetat minst 2 år i administrativa fastighetssystem för beställningar och felanmälan.
- Minst 2 års praktisk erfarenhet av fastighetsskötsel.
- Har minst 2 års erfarenhet av daglig samverkan med verksamhet samt god erfarenhet av kontakter med leverantörer och fastighetsägare.
- Har minst 2 års praktiska kunskaper av fastighetsteknik, såsom ventilation, VVS, kyla och styr-och regleranläggningar.
- B körkort
- Förmåga att formulera sig på svenska i tal och skrift
Börkrav
- Erfarenhet av arbete på en myndighet
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Svenska kraftnät förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp
Uppdragsperiod: 01-nov-2022 - 31-okt-2023 med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Placering: Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.