Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av rollen som Fastighetsskötare och lockas av att arbeta självständigt på ett branschledande fastighetsbolag där du har mycket frihet under ansvar? Vi behöver förstärka vårt team i Uppsala och söker nu en praktisk och serviceinriktad medarbetare!
Vår vision är att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Samhälleliga bidrag är viktigt för oss och vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard.
Vi äger och förvaltar i dagsläget cirka 2700 lägenheter i Uppsala, varav 2000 är studentboenden.
Arbetsuppgifter
Du startar varje morgon på vårt kontor i Uppsala för att sedan åka ut till de fastigheter som du ansvarar för. Som Fastighetsskötare åtgärdar du felanmälningar från hyresgäster och arbetsdagarna är varierande med olika typer av uppdrag. Allt från att byta ett lås, göra felsökningar av problem, göra enklare reparationer, smörja en krånglade entréport till att byta en trasig glödlampa i trapphuset. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är att se till att hyresgästerna känner sig trygga och nöjda i sin boendemiljö. Du behöver således förstå vad i omgivningen som skapar värde för dem. I gengäld kan du bli deras vardagshjälte!
Regelbunden rondering av fastighetsbeståndet, både invändigt och utvändigt, är en annan viktig del i arbetet och du åtgärdar sådant som upptäcks och säkerställer att kraven på brandsäkerhet uppfylls. Övriga arbetsuppgifter är besiktningar, inköp av material och sakgranskning av fakturor. Vi arbetar med mobil arbetsorder för att hantera och administrera uppdrag. Arbetsorderhanteringen samt besiktningar sker via en applikation i mobilen/surfplattan.
Kvalifikationer
Gymnasial utbildning och/eller KY-utbildning, gärna med inriktning mot fastighetsskötsel eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet
Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet som Fastighetsskötare / Fastighetstekniker / Vaktmästare
God datorvana och att arbeta med digitala verktyg
Kunskaper i Vitec är meriterande
God svenska och engelska i tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är starkt meriterande, då våra hyresgäster kommer från alla världens hörn)
Ett giltigt B-körkort
Vem är du?
Vi ser att du som söker tjänsten är självständig och ansvarstagande vad gäller att planera din dag/vecka och driva dina arbetsuppgifter framåt. Det finns ramar att utgå från men mycket spelutrymme lämnas åt dig där du på egen hand planerar upp dina dagar.
Du ska vara lösningsorienterad och praktiskt lagd för att på bästa möjliga sätt kunna uppfylla hyresgästernas behov och leverera god kvalitativ service. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, bra social kompetens och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt sätt. Det ligger i vårt DNA att ständigt vilja bli bättre och utvecklas. Därav är det också viktigt att du trivs med att arbeta i föränderlig miljö som kräver snabb anpassning till nya förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Ansökan
Din ansökan välkomnas senast den 8 december 2024. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställningen kan bli aktuell. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg