OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi hjälper Helsingborgshem att rekrytera en allsidig reparatör med driv och engagemang som ska arbeta operativt med att lösa både felavhjälpande och akut underhåll. Tillsammans med ledande reparatör och övriga kollegor verkar du för att planera, genomföra och följa upp ditt arbete på ett strukturerat och säkert sätt med hög servicenivå. Du vet hur du på bästa sätt balanserar noggrannhet med kostnadseffektivitet.
Som reparatör utför du huvuddelen av inkommande felanmälningar själv. Du har också kontakt med externa entreprenörer vid avrop av arbete som inte utförs i egen regi. Även administration såsom beställningar av material och fakturahantering är del av din vardag.
I rollen är du involverad i underhållsplaneringen av fastigheter där du arbetar tillsammans med avdelningen fastighetsutveckling och service. Som reparatör innefattas beredskap och jourarbete i din tjänst. För att lyckas i rollen måste du ett brinnande intresse och kunskap om fastigheter och dess installationer. Som reparatör vistas du i våra kunders hem och det är därför enormt viktigt att du är serviceinriktad ut i fingerspetsarna.
Din profil
Vi söker dig med lägst avslutad gymnasieutbildning inom ett tekniskt område. Utöver din utbildning har du något eller några års erfarenhet av arbete i en liknande tjänst och har därmed goda kunskaper inom det fastighetstekniska området. Tjänsten är baserad på bred allmänkunskap inom området. Specialistkunskap inom ventilation eller vs är meriterande. Är du tex nyligen utexaminerad inom en fastighetsteknisk utbildning är du också varmt välkommen att söka.
Digitala administrationsverktyg är en del av vårt arbetssätt och du hanterar såväl dator som mobila lösningar. Har du erfarenhet från arbete i fastighetssystem är detta meriterande.
Du har som person förmågan att se och möta kunders behov på ett professionellt sätt. Vidare är du driven, ansvarstagande, serviceinriktad och gillar problemlösning i ett varierande arbete med tidvis högt tempo. Det är viktigt att du vet att god samarbetsförmåga är av vikt för ett gott teamarbete samtidigt som du kan arbeta självständigt. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är ett krav, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Även B-körkort är ett krav för att kunna utföra arbetet.
Om verksamheten
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 12 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 220 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902