OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en fastighetsstrateg till vår strategi-grupp för att driva frågor kopplade till Polismyndighetens framtida lokalbehov. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller också en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård och fordonsservice och samordnar Polismyndighetens miljö- och hållbarhetsarbete.
Enheten för lokalförsörjning ansvarar för Polismyndighetens kort- och långsiktiga lokalförsörjning. Enheten ansvarar även för framtagande av riktlinjer och standards för lokalers utformning samt för att kontinuerligt utvärdera lokalernas skick och behov av anpassningar.
Arbetsuppgifter
Som fastighetsstrateg vid lokalförsörjningsenheten ska du, tillsammans med strategigruppen, driva Polismyndighetens utveckling av det strategiska lokalförsörjningsarbetet så att det svarar mot framtidens lokalbehov. Du har en samlad överblick över lokalbeståndet och din uppgift blir att arbeta långsiktigt och nationellt för en effektiv lokalanvändning kopplat till verksamhetsutveckling, uppsatta mål och demografiska förändringar.
I rollen har du ett särskilt ansvar för omvärldsbevakning, både internt och externt, samt att omsätta den informationen i strategier för hur Polismyndighetens lokaler i framtiden ska utformas och etableras. Du ska arbeta för en kulturförändring inom Polismyndigheten i samband med lokalförändringar för att bidra till en positiv verksamhetsutveckling.
Som fastighetsstrateg ska du även vara ett stöd till övriga sektioner och grupper inom lokalförsörjningsenheten i deras utveckling framåt för att säkerställa kvalitet, kostnadseffektivitet och enhetlighet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant
aktuell flerårig erfarenhet av strategisk planering
aktuell erfarenhet av arbete med lokalförsörjningsfrågor i större organisation
erfarenhet av arbete i projektform
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
erfarenhet av arbete med fastighetsutveckling/utformning i offentlig sektor
många års erfarenhet av strategiskt arbete inom Polismyndigheten
erfarenhet av arbete i digitala verktyg
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på din strategiska och analytiska förmåga där du är en framåtlutad samarbetspartner med förmåga att se din del i helheten gentemot hela myndigheten. Detta för att fånga upp verksamhetens nuvarande och framtida behov i lokalfrågor. Då rollen innebär många kontaktytor, ser vi det som en självklarhet att du trivs med att bygga goda relationer. Samtidigt har du god förmåga att effektivt driva dina arbetsuppgifter självständigt samt ett intresse för omvärldsbevakning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Emma Svensson, 010-565 53 48
Emil Andersson, 010-563 84 79
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Amelie Mårtensson, amelie.martensson@polisen.se
Fackliga företrädare
Fredrik Bergh/SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92
Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm eller Göteborg
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Handläggare, Ekonomiavdelningen, Lokalförsörjningsenheten, Strategigrupp
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 18 februari 2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr.A072.090/2021 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A072.090/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus