OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceförvaltningen utgör en stödfunktion till kommunens övriga förvaltningars kärnverksamheter och är till största delen intäktsfinansierad.Förvaltningen består av följande avdelningar: Transport-, Fastighet-, Kost & Städ-, IT-, Upphandling & Inköp- samt Administrationavdelningen.På fastighetsavdelningen förvaltar vi fastigheter på uppdrag av kommunstyrelsen.Vi tillhandahåller ändamålsenliga lokaler till bland annat skolor, äldrevård m.m.Det innebär bland annat att vi har det ekonomiska ansvaret och att vi är hyresgästernas kontakt när det gäller fastighetsfrågor. Hos oss jobbar drifttekniker och fastighetstekniker, som ser till att saker och ting fungerar.Det kan gälla lås, belysning, värme, ventilation m.m.I kommunens fastighetsbestånd ingår bland annat 33 skolor, 20 affärsfastigheter, 13 bostadshus, 30 barnstugor och 18 kultur- och fritidsfastigheter. ARBETSUPPGIFTER Fastighetsavdelningen förvaltar och ansvarar för all drift av Varberg kommuns fastigheter - skolor, förskolor, vårdhem m fl. KVALIFIKATIONER Du som söker har en gymnasial utbildning inom fastighetsteknik/byggnadsteknik och/eller mångårig erfarenhet genom likvärdig anställning.Körkort behörighet B.Vi arbetar med IT-stöd inom driften varför god datorvana krävs.