OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det.
Vi söker nu fyra serviceinriktade Fastighetstekniker som vill vara del av ett arbetslag som arbetar mest av allt för andra, men även för varandra.
Fastighetsavdelningen inom Support och lokaler finns till för kommunens verksamheter genom bland annat en effektiv och hållbar lokalförsörjning. Verksamheten ska genomsyras av servicekänsla, kvalitet, flexibilitet och snabbhet. I takt med att verksamhetens behov förändras, utvecklas också rollen som fastighetstekniker. Det skapar möjligheter att påverka med kunden i fokus!
Som fastighetstekniker är du placerad på sektionen drift och har 45 kollegor fördelade på sex geografiska driftområden.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som fastighetstekniker innebär att du tillsammans med kollegor ansvarar för drift och skötsel av kommunens fastigheter.
Du arbetar med felanmälningar av ventilation, värme, sanitet och annat som är kopplat till fastighetsskötsel.
Arbetet är självständigt och varierande. Kunden är en viktig samarbetspartner för att arbetet ska kunna utföras så smidigt och snabbt som möjligt.
I arbetet kan beredskap förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens eller eftergymnasial utbildning, exempelvis KY-utbildning eller liknande med inriktning fastighets- eller driftteknik,
eller dig som har relevant yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen eller relaterade branscher exempelvis VVS, el, energi/ventilation, styr och regler.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att reparera och underhålla ventilation, värme och sanitet.
För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och uppskatta variationen i arbetsuppgifter, att ta mycket eget ansvar samt att fatta egna beslut. Du trivs i kontakten med kunderna, är trygg i din yrkesroll och har en god förmåga att lyssna in kunders behov och att självständigt planera och prioritera dina dagar.
Som person är du praktisk, noggrann, samarbets- och serviceinriktad samt uppskattar när ingen dag är den andra lik.
Rollen kräver att du innehar B-körkort och är en van dataanvändare.
Vi kommer att begära in belastningsregister på slutkandidater med hänsyn till de målgrupper vi dagligen möter i våra uppdrag.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00