OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar omtanke, nytänkande och engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt högst i Sverige enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad.
Som Fastighetstekniker är du en del av teamet Fastighetsservice där du och dina kollegor ansvarar för de reparationer som görs hos Mimers hyresgäster. Du ansvarar för kvaliteten på utförda reparationer. Grundtanken med Fastighetsservice är att Mimer ska kunna räkna hem kostnaden för egen personal och samtidigt förbättra service och kvalité för företagets hyresgäster. Fastighetsservice är en utförarorganisation till Förvaltningen. Reparationerna gäller el, snickeri, VVS och andra förekommande områden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Du ser till att reparationer blir utförda som tilldelas Fastighetsservice via serviceanmälan eller planerat underhåll
- Viss administration ingår, som tidsregistrering och arbetsorderhantering
- Kontakter med kunder och entreprenörer
Profil
Utbildning
- Relevant gymnasieutbildning
- Gärna relevant YH-utbildning
Kompetens och yrkeserfarenhet
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter
- Praktiskt sinnelag och meriterande med erfarenhet av byggnation
- God teknisk förståelse av problemlösningar
- B-körkort
- Svenska och engelska i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet
Personliga egenskaper
Strukturerad, du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar
Serviceinriktad, du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig i att leverera lösningar.
Samarbetsförmåga, du arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Affärsmässighet, du förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.
Kvalitetsmedveten, du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ned stor vikt att man lever upp till dessa.
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 31:a mars 2022. Intervjuer sker löpande.