OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt fastighetsbestånd i Helsingborg söker vi en händig fastighetstekniker som vill arbeta proaktivt och som har ett stort engagemang för såväl fastigheter som kundrelationer. Vi erbjuder nu möjligheten att få vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande fastighetsbolag i en roll där du ansvarar för ett eget område, kör egen servicebil och besöker våra hyresgäster på plats. I Helsingborg äger och förvaltar Rikshem ca 3.600 lägenheter.
Som fastighetstekniker spelar du en viktig roll för våra hyresgäster.
I rollen som fastighetstekniker ingår du i ett team bestående av förvaltare, uthyrare, fastighetstekniker och gruppchef.
Dina vanligaste arbetsuppgifter består av:
felavhjälpande reparationer och underhåll
ronderingar
lägenhetsbesiktningar
kontakt med hyresgäster och entreprenörer
arbete med energieffektivisering och driftoptimering.
Du ansvarar för att bevaka och hantera inkomna felanmälningar, besiktningar och ronderingar för dina fastigheter och planerar och lägger upp ditt arbete självständigt, naturligtvis i samarbete med övriga i ditt team. I rollen har du stor frihet under ansvar och möjlighet att själv påverka arbetsprocessen.
Vem är du?
Du som söker har:
några års arbetslivserfarenhet
grundläggande förståelse för fastighetsskötsel/teknik
goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska
B-körkort (för manuell bil)
datavana
Meriterande om du har:
eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik
tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen
förståelse för teknik och energieffektivisering
ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska där kunskap i arabiska är ett plus
I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en ansvarsfull person och som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du kommer att vara Rikshems ansikte utåt och därför är det viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare har nu en naturlig fallenhet för att hitta lösningar på problem och du har förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt.
Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande. För dig som har drivkraft och engagemang finns stora möjligheter att utvecklas och utveckla. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner. Vi har fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss? Ansök via www.rikshem.se/ledigajobb så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten kontakta Melinda Trabjerg, gruppchef, via mejl: melinda.trabjerg@rikshem.se
Om Rikshem
Rikshem bildades 2010 och är idag är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063