OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholmshem söker nu en områdestekniker med ett öga för detalj, som vill jobba med service och underhåll. Som områdestekniker jobbar du med olika uppgifter med målet att göra våra hyresgäster glada, bekväma och trygga i sina hem och områden.
Ditt uppdrag,
Som områdestekniker eftersträvar du att ha nöjda kunder i dina fastigheter genom proaktiv förvaltning och kundorienterad, effektiv service. Du är en del av ett team som tillsammans ansvarar för att skicket i dina fastigheter utvecklas enligt mål och aktiviteter i områdesplanen. Du gör det genom en regelbunden tillsyn av drift, skötsel, löpande underhåll av fastigheterna. Det gäller även den allmänna ordningen i området.
Du bidrar till en bättre ekonomi i fastigheterna genom att arbeta förebyggande med drift, underhåll och planerade aktiviteter. Du har befogenhet att utföra åtgärder inom fastställd driftbudget för dina fastigheter.
Beskrivning av arbetsuppgifter (huvudsakliga)
Med ett gott bemötande genomföra service och reparationer i lägenheten/lokalen och allmänna utrymmen.
Rondera allmänna utrymmen och utemiljön. Enligt fastställd plan.
Föreslå förebyggande inre underhåll till hyresgästerna vid lägenhetsbesök genom att använda sig av ”Fint hemma”
Självständigt planera upp sitt dagliga arbete på ett effektivt sätt så utrymme ges för att kunna arbeta proaktivt med skötsel och underhåll av sina fastigheter i samverkan med övriga i teamet.
Göra beställningar (interna & externa) och uppföljning av jobb inkluderandes granskning av fakturor på egna beställningar.
Ge service till hyresgästerna i boendefrågor och ordningsregler vid lägenhetsbesök & välkomstbesök
Genomföra välkomstbesök
Utföra förebyggande brandskyddstillsyn i fastigheterna. (SBA)
Utföra särskilda inventeringar eller annan tillsyn
Aktivt bidra till egen kompetensutveckling och till kompetensöverföring inom bolaget.
Befattningsprofil:
- Gymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsservice eller motsvarande yrkeserfarenhet.
- Körkort
Kompetens och Yrkeserfarenhet:
Erfarenhet av fastighetsanknuten service.
Uppdraget är på 8 månader med start 25 maj.
Personliga kompetenser:
Kvalitetsmedveten: Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ned stor vikt vid att man lever upp till dessa.
Självgående: Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
Samarbetsförmåga: Arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Serviceinriktad: Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig i att leverera lösningar.
Kulturell medvetenhet: Värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra. Har förmåga att ta med detta i beräkningen när beslut fattas och handlingssätt väljs.
Uppdraget är på 8 månader med start 25 maj.
Vilka är vi?
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i snart 30 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:
- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Du ansöker till tjänsten genom Arena Personals hemsida. Klicka på "Skicka ansökan". Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringen pågår löpande - så ansök gärna snarast möjligen!