Fastighetstekniker

Arbetsbeskrivning

Fastighetstekniker är en central befattning på Optimal Service, då teknisk drift, tillsammans med fastighetsförvaltning och fastighetsskötsel, utgör en av tre tjänstegrenar som erbjuds företagets kunder. Merparten av företagets kund avtal innehåller ansvars områden inom teknisk drift.

Är du noggrann, effektiv, prestigelös, självgående, relation skapare och duktig på det du gör...? Har du ett stort intresse för teknik.
Då kan du bli vår nästa kollega som fastighetstekniker . Du kommer att ha daglig dialog med kunder & hyresgäster och arbeta självständigt med stort eget ansvar. För att lyckas i rollen ser vi att du har god social förmåga, är målmedveten och drivs av att skapa mervärde för såväl kunder som kollegor.

Ansvar och befogenheter
Ansvarig för all teknisk drift
Ansvarig för driftsoptimering i nära samarbete med Optimal Service och ansvarig teknisk förvaltare.
• Utföra tillsyn- & skötselpunkter, enligt kundavtal inom arbetsområde teknik
• Utföra Felavhjälpande Underhåll enligt inkomna arbetsordrar inom arbetsområde teknik
• Avrapportera utförda arbeten & arbetstid via interna digitala verktyg
• Medverka till merförsäljning när detta är applicerbart
• Kostnadsmedvetenhet gällande interna & kunders kostnader
• Viktig information och avvikelser kring enskilda arbeten kommuniceras till Regionchef och förvaltningsansvarig
• Förhålla sig till interna regelverk, riktlinjer och policys
• Medverka i företagets tekniska arbetsgrupp och jourteam


Kompetenskrav
Teknisk utbildning inom fastighetsteknik/drift är ett krav. Bifoga utbildningsbevis
Minst 2-4 års tidigare erfarenheter med liknande arbetsuppgifter och goda referenser
God social kompetens och bra på att kommunicera
Bidraga till en god stämning mellan kollegor och ut mot kund
Flytande svenska i tal & skrift


Meriterande
• God kunskap inom driftsoptimering, styrsystem, digitala förvaltningssystem(Tex. DeDu, Vitec m.fl.) och IT/Data.


Övriga krav:
Boende i Halmstad eller närområde.


Vi ser framemot din ansökan snarast, då intervjuer och selektering kommer att ske fortlöpande.
Optimal Service grundades 2005, 90 anställda, omsätter ca 75 MSEK, Lokala kontor i Göteborg, Uddevalla/Fyrbodal, Borås/Sjuhärad, Halmstad och Malmö. Huvudkontoret är beläget i Mölndal, Tilldelades Dagens Industris Gasellpris 2018 & 2019, ISO-certifierades inom miljö och kvalitet 2021. Sedan 2021 är Optimal Service en del av PHM Group- en ledande nordisk koncern inom fastighetsdrift och förvaltning. PHM består över 100 bolag varav samtliga har en stark lokal förankring i sina respektive regioner. PHM omsätter ca. 5500 MSEK och har över 5700 medarbetare. Med ledord som genuint engagemang, kompetens, optimal service och flexibilitet levererar Optimal Service Teknisk förvaltning & drift, Ekonomisk förvaltning och komplett fastighetsskötsel.
Våra kunder består av kommersiella fastigheter & bostadsrätter. Hallarna har över 80 butiker och blev utsett till Sveriges bästa köpcentrum 2019.
Du hittar mer information om Optimal Service på våran hemsida.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

VD och Partner Henrik Siösteen
0734-162421
Operativ chef & Partner Peder Forssbaeck
0705-162400

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Optimal Service Väst AB KUNGSBACKA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2024
  • Ansök senast: 25 oktober 2024

Besöksadress

Strandgatan 1
Mölndal

Postadress

Box 10048
KUNGSBACKA, 43421

Liknande jobb


25 september 2024

Fastighetstekniker till Fastighet, Umeå

5 september 2024

Fastighetstekniker

25 september 2024

Dritfttekniker

25 september 2024