OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Fastighetsenheten förvaltar egna och hyrda lokaler för kommunala verksamheter.
Enheten är ansvarig för kommunens lokalförsörjning, drift, underhåll, verksamhetsanpassningar, energioptimering och fastighetsrelaterade projekt som t.ex. ny- till och ombyggnad. Arbetet innebär kontakt med både interna och externa parter såsom kommunens olika verksamheter och i synnerhet Tekniska avdelningen, myndigheter, entreprenörer, konsulter och leverantörer. Ensamarbete, deadlines och tidvis hög arbetsbelastning förekommer vilket ställer krav på god problemlösningsförmåga samt att kunna strukturera sin arbetsdag självständigt. En del tunga lyft kan förekomma.
Arbetsuppgifter
Arbetet som fastighetstekniker är serviceinriktat och du arbetar i nära samarbete med våra kunder och enligt ledorden "säkert, tryggt, rent och snyggt".
I tjänsten ingår att ansvara för fastigheter enligt särskild ansvarslista och inom ramen för detta bistå med förslag till investerings- och underhållsåtgärder vid planering/budgetering. En annan del som faller under Fastighetsteknikers ansvar är mottagande och uppföljning av pågående entreprenader inom fastigheterna samt kommunikation om detta till berörda verksamheter. Vidare ingår anläggningsskötsel av brandlarmanläggning och i samarbete med Drifttekniker stödja vid brandskyddsronder, brandtillsyn samt kontrolldokumentation och uppdatering i webverktyget Web SBA.
Delar av arbetet sker i kommunens verksamhetssystem och enligt fastställda rutiner ansvarar man för att genomförda åtgärder dokumenteras i journal. Ytterligare arbetsuppgifter inom ramen för tjänsten är utförsel av enklare reparationer, göra och godkänna inköp enligt gällande attestplan samt att svara för godsmottagning och leveranskontroll.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har Gymnasieutbildning från yrkesinriktat program, bygg, plåt eller el och minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen.
Meriterande är om du har fastighets- eller driftteknikerutbildning eller motsvarande dokumenterad yrkeserfarenhet i minst 2 år. Vidare är det meriterande med arbete på hög höjd, mobil arbetsplattform och Heta Arbeten.
Du är självständig och självgående på samma gång som du trivs med att arbeta i team.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som stresstålighet, god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad, social kompetens och i övrigt de personliga egenskaper som är förutsättningen för att kunna utföra ett gott värdskap.
Övrigt
God datakunskap.
Körkort B (krav).
Svenska, mycket god, i såväl tal som skrift (krav).
Meriterande: Engelska i tal och skrift.
Jourtjänstgöring kan förekomma
Intervjuer siktar vi på att påbörja v 2.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.