OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Industribyggnader i Borås AB (IBAB), är ett kommunägt bolag, somhar som uppdrag att förvärva, hyra ut och utveckla fastigheter till små och medelstora företag. Nu söker vi en fastighetstekniker till teamet som ansvarar för våra fastigheter.
Här får du en fri och omväxlande roll, i en organisation med god sammanhållning, korta beslutsvägar och en öppen och hjälpsam kultur.
Vi hjälper företag i Borås med attraktiva lokaler
Vår roll är att fungera som ett komplement till det privata utbudet i staden och vår utgångspunkt är att de lokaler vi hyr ut är ett viktigt redskap för kundens verksamhet och affär. Vi vet också att lokalernas viktigaste innehåll är människorna som arbetar där och är därför noga med att erbjuda sunda och välplanerade lokaler till rätt pris i mycket bra lägen.
IBAB är ett mindre, personligt bolag där medarbetare samt inhyrd personal jobbar engagerat för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service. Bolaget är nu inne i en förändringsprocess där vi växer och har en plan för hur vi ska utveckla verksamheten på ett positivt sätt.
Du har ansvaret för flera fastigheter
Som fastighetstekniker ingår du i ett team ihop med fastighetsförvaltare och fastighetsskötare. Du har eget ansvar för ett flertal fastigheter, jobbar till stor del självständigt och har friheten att på egen hand lösa de utmaningar du står inför. Det innebär att du behöver ha både de tekniska kunskaperna och det egna drivet som krävs för att göra ett bra jobb.
Några av dina arbetsuppgifter är:
· Operativt ansvar för drift, tillsyn och underhåll av fastigheters tekniska system.Dettasker i nära samarbete med fastighetsförvaltare och fastighetsskötare.
· Planering och genomförande av fastighetens drift- och underhållsarbete enligt lagd plan.
· Avhjälpa fel och hantera uppkomna felanmälningar, självständigt och tillsammans med entreprenör.
· Bevaka och optimera fastigheternas energiförbrukningar.
Som fastighetstekniker har du också mycket kontakt med våra hyresgäster och med fokus på att upprätthålla goda kundrelationer.
Det här har du med dig till oss
Det här är ett spännande jobb för dig som har en drift- och fastighetsteknisk utbildning, eller motsvarande, och några års erfarenhet av förvaltning inom fastighet, bygg eller anläggning. Det är dessutom en merit om du har jobbat med inre klimat som ventilation och värme.
Du är van vid att växla mellan olika uppgifter, har förmågan att prioritera och gillar att lösa problem. Rollen kräver också att du har stor teknisk förståelse och viljan att göra ett bra jobb. Dessutom är du prestigelös, driftig, serviceorienterad och målmedveten. Du följer alltid upp dina åtaganden mot kunder, entreprenörer och kollegor.
Vi ser gärna också att du är en öppen och positiv person, som tar initiativ och kan skapa bra kontakter både med kunder och medarbetare. Du uttrycker dig väl på svenska, har grundläggande datorkunskaper och B-körkort.
Ett viktigt jobb för företagare i Borås. Och kanske även för dig.
Vi kan erbjuda ett självständigt och omväxlande jobb i en trygg organisation med stora möjligheter att utvecklas professionellt. Dessutom, ett viktigt uppdrag med ansvar att ge företagare i Borås goda lokaler för deras verksamheter. Är det ett ansvar du känner dig beredd att ta? Då vill vi att du hör av dig så snabbt du kan.
Hör av dig till oss!
Vi ser fram emot din ansökan senast den 29 mars. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13, pia.strandh@cordovan.se.
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se.