OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här presenterar vi en roll för dig med teknisk erfarenhet som gillar att ha en varierad vardag med mycket ansvar. Som Fastighetstekniker på Renhållningen Kristianstad blir du en del av ett tryggt, stabilt och kommunalägt bolag med goda möjligheter att forma och påverka din egen roll.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Fastighetstekniker på Renhållningen Kristianstad ansvarar du för samtliga sex fastigheter inom organisationen. Du arbetar så väl ute på anläggningarna som inne på kontoret och är en beställarfunktion över bland annat brandlarm, snöröjning, nyckel- och tagghantering, solceller och ventilation. Du har hand om felsökning/larm, programmering av dörrar och grindar och är med vid driftsättning och nya projekt. Utöver detta är hantering av egenkontrollprogram och dokumentation viktiga uppgifter i din vardag. Du kommer ha en bred kontaktyta som innefattar så väl interna kollegor som externa entreprenörer och leverantörer och du följer upp och kontrollerar leverantörsavtal och garantijobb.
Då detta är en ny funktion inom organisationen kommer du ha stor möjlighet att påverka och forma din roll. Inledningsvis kommer tjänsten innefatta hands-on uppgifter ute på anläggningarna i kombination med insamling av information, samordning och att strukturera upp så väl dokumentation som processer. På sikt kommer det landa i en utvecklande roll med mycket fokus på förbättringsåtgärder och att utveckla fastigheterna vidare. Du rapporterar till Produktions- och Personalchefen och utgår från kontoret i Kristianstad.
Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och stort intresse och förståelse för teknik. Du har minst en gymnasieutbildning med dig i ryggen och gärna påbyggnadsutbildningar utöver det. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och har god förståelse och erfarenhet av olika avtal. Du är bekväm i Office-paketet och har erfarenhet av styr och regler sedan tidigare. B-körkort är ett krav då tjänsten kräver att du är ute på de olika anläggningarna.
Förutom dina tidigare erfarenheter kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en ansvarstagande och självgående person som trivs med frihet under ansvar och förvaltar detta på ett föredömligt sätt. Vidare är du en prestigelös kollega som förstår värdet i att hugga tag där det behövs, oavsett uppgiftens karaktär. Du välkomnas till en organisation där samarbete och att skapa engagemang och arbetsglädje tillsammans är viktiga faktorer för att alla ska trivas och komma framåt.
Övrig information
Placeringsort: Kristianstad
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning
Renhållningen Kristianstad har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult på Maxkompetens, Josefin Jönsson 076-501 83 82 eller josefin.jonsson@maxkompetens.se. Ansökan sker på www.maxkompetens.se (Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR). Sista ansökningsdag är 15 november 2023 men vi kommer arbeta löpande med urvalet så hör av dig snarast till oss!
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Renhållningen Kristianstad är Sveriges äldsta Renhållningsföretag. Vi är ett helägt kommunalt bolag som ger service åt 85 000 människor. Verksamheten omfattar insamling, transport och information när det gäller hushållsavfall samt producentansvarsmaterial. Bolaget svarar även för driften av fem stycken återvinningscentraler i kommunen. Renhållningen är en utvecklingsorienterad organisation med hållbarhet i fokus som sysselsätter ca 75 personer och omsätter ungefär 120 miljoner per år.