OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej! är du vår nya kollega?
Vi söker en lösningsfokuserad fastighetstekniker till våra två hotell, Comfort Hotel Skellefteå och Best Western Malmia Hotel, som är lika bra på relationer som reparationer.
Det ska vara lätt att arbeta och bo på våra hotell – och då behöver vi dig i vårt team som har en genuin vilja att göra vardagen enkel och trygg. Vi är en bra arbetsgivare med engagerade och ansvarstagande kollegor i en hjälpsam miljö. Arbetet som fastighetstekniker hos oss är omväxlande både till uppgifter och miljö med fokus på att arbeta förebyggande och med löpande underhåll.
Vill du veta mer? Läs vidare och hör gärna av dig!
Om företaget
Skellefteå Hotell och Konferens AB är ett bolag med två hotell i två olika kedjor, Strawberry och Best Western. Hotellen ägs av Familjen Holmqvist i Umeå. I koncernen finns idag 4 hotell, de övriga finns belägna i Umeå och Luleå. Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och mål. På båda hotellanläggningarna jobbar vi med ständig utveckling och effektivisering, vilket är viktigt ur ett hållbarhetsperspektiv då våra anläggningar är miljöcertifierade.
Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vistelsen enklare för våra gäster. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.
Dina arbetsuppgifter
Som fastighetstekniker har du en viktig roll för våra hotellgäster och anställda. Du är ansiktet utåt på hotellet och finns där när gästen behöver oss. Du ansvarar för inkomna felanmälningar, beställningar, besiktningar, skötsel och ronderingar av hotellen. Du planerar och lägger upp ditt arbete utifrån behov och våra rutiner i tätt samarbete med hotellchef, ägare och alla andra kollegor på de två hotellen.
En vanlig vecka på jobbet hanterar du felanmälningar i vårt digitala system och har kontakt med hyresgäster både på plats i fastigheterna samt via telefon. Vidare ronderar du i våra fastighetsområden och ser till så att det är helt, rent och tryggt vid våra hotellanläggningar. Du genomför besiktningar och utför allmänt underhåll. Vid behov finns möjlighet att göra beställningar till entreprenörer och då ansvarar du även för att följa upp utfört arbete. En annan arbetsuppgift är att arbeta med energieffektivisering och översyn av tekniska system på anläggningarna.
Din bakgrund/Dina egenskaper
För att du ska lyckas i rollen tror vi att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med alla du möter. Du är initiativtagande och lösningsorienterad samt har förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt.
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har några års arbetslivserfarenhet inom något tekniskt/praktiskt område kopplat till fastigheter samt åtminstone en grundläggande förståelse för fastighetsskötsel. Du behöver ha datorvana och förmåga att sätta sig in i digitala system, goda kunskaper i svenska i tal och skrift, grundläggande kunskaper i engelska samt B-körkort.
Ett plus är om du har kunskap om brandskydd då du kommer att ingå i den lokala brandskyddsorganisationen men även eftergymnasial utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom fastighetsteknik. Förståelse och intresse för energieffektivisering samt tidigare erfarenhet inom något eller några av områdena el, VVS, vitvaror etc. är meriterande.
Information och kontakt
Har du läst ända hit? Bra!
I denna rekrytering samarbetar Skellefteå Stadshotell och Konferens AB med Wikan Personal. Om du är intresserad ska du ansöka så snart som möjligt via Wikans hemsida. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag: 2024-11-03
Hör gärna av dig med eventuella frågor till rekryteringskonsult, Irma Öhlund på 0910-77 09 83, alternativt irma@wikan.se.
Tjänsten avser heltid med provanställning och du blir anställd direkt av Skellefteå Hotell- och Konferens AB. Önskat tillträdesdatum är snarast möjligt enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se