OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med avfall, vatten och avlopp bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle och göra det lättare för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är "Vi gör det lätt att leva hållbart" och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Idag växer Göteborg som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till den växande staden genom att bland annat bygga och underhålla staden under marken där vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv på minst 100 år framåt i tiden. Vi arbetar även med att se till att det avfall som staden genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Exempel på detta är vårt arbete med hanteringen av skyfall och dagvatten men även arbetet med att påverka göteborgarens medvetenhet och beteende kring avfall.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag - både när vi planerar och utför arbetet. Under våren 2020 har vi flyttat in i nybyggda lokaler vid Alelyckans vattenverk. Här kommer vi vidareutveckla staden för framtiden och våra samarbeten med andra aktörer under många år framöver.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida www.goteborg.se/kretsloppochvatten och följ oss på Facebook eller Linkedin.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter är varierande och är beroende av vad förvaltningens verksamheter efterfrågar. Detta innebär att du kommer arbeta med service ur det bredaste perspektivet så som koordinering, hantering av accesser, kontakt med gäster och medarbetare både fysiskt och digitalt men även fysiskt utförande så som förflyttning av tunga paket och interna flyttar.
Vidare visar du respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Utföra löpande tillsyn avseende fastigheternas drift och underhållsbehov samt planera förebyggande åtgärder
• Arbeta i styr- och övervakningssystem
• Vara behjälplig med fastighetsfrågor och vara kontakten till fastighetsägaren
• Beställa material och ta in offerter
• Genomföra åtgärder och reparationer. Vid behov köpa reparationsarbeten samt kvalitetssäkra utfört arbete.
• Delta och hjälpa till med SBA
• Hantera felanmälan och garantifel
• Ansvarar/sammanhållande för kontakt med leverantör för yttre miljö, snö/halkbekämpning, samt underhåll av grönområden på samtliga förvaltningens anläggningar.
• Larmhantering i fastigheten
• Administrativt arbete och dokumentation
• Kontakt med servicefunktioner och leverantörer
• Registrera och lämna ut passagebrickor till kunder
• Stöd i vår konferensteknik
• Nära samarbete med vaktmästare
• Behjälplig med bilpool
• Samordna avfallshantering
Då rollen är under utveckling är det du som kommer driva och förbättra arbetssättet och utveckla fastighetsteknikers roll i relation till förvaltningens behov.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasialexamen med inriktning fastighet, exempelvis YH-utbildning fastighetsingenjör. Då rollen är under utveckling ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av fastighetsskötsel och reparationsarbete. Du har en god datorvana och en god administrativ förmåga. Du har erfarenhet av att stödja med konferensteknik och vi ser det som meriterande att du har erfarenhet att arbeta med systemen Nordomatic, Omnis och Flexlock.
Tjänsten är säkerhetsklassad nivå 2 och förutsätter godkänd säkerhetsprövning vilket bland annat innefattar drog och alkoholtest, registerkontroll från Säpo samt att du har svenskt medborgarskap. För tjänsten krävs även B-körkort.
En förutsättning i rollen som fastighetstekniker är att du sätter kunden i fokus. För oss innebär det att du ser lösningar i stället för problem och att du ger förslag och presenterar alternativa idéer. Du är professionell i ditt arbetssätt och har en förmåga att etablera och behålla goda relationer. Du är tydlig i såväl tal som skrift. Din samarbetsförmåga kommer vara helt avgörande hur väl du kommer trivas och få framgång i utvecklingsarbetet av rollen. Avslutningsvis är noggrannhet och ett ansvarstagande en grund du står på gällande utförandet av dina arbetsuppgifter.
Arbetstiden är 07:00 till 15:30 enligt schema.
Anställningen är ett vikariat på 1 år from 220901 eller efter överenskommelse.
Vi kommer utföra urval och intervjuer löpande under annonseringstiden. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.