OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värd full av möjligheter! Specialfastigheter är ett statligt ägt bolag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 30 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 180 medarbetare.
Som fastighetsutvecklare hos oss får du möjlighet att jobba med några av Sveriges mest komplexa byggprojekt. Är du en affärs-och verksamhetsdriven person med ett genuint intresse för säkra och hållbara samhällsfastigheter? Har du förmågan att ta till dig en uppmålad vision och göra verklighet av den? Då kanske rollen som fastighetsutvecklare hos oss är något för dig!
Uppdraget
Som fastighetsutvecklare ansvara du för att starta upp och driva mindre projekt samt delta i större projekt, båda i tidiga skeden. Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter vara att identifiera affärsmöjligheter och säkerställa att projekt inom portföljen ligger i linje med den övergripande affärsstrategin. Du kommer att tillhöra avdelningen Marknad och Affär, och enheten Fastighetsutveckling och rapportera till vår Fastighetsutvecklingschef. Rollen är dynamisk och kommer att erbjuda variationsrika arbetsdagar tillsammans med trevliga, drivna och kompetenta kollegor.
I jobbet ingår till exempel att:
• Stötta i myndighetskontakter i tidiga skeden för detaljplaner, markanvisningar och exploateringsavtal.
• Driva projekt, koordinera och upphandla konsulter avseende tidiga skeden.
• Ansvara för att ta fram underlag för att kunna räkna på investeringen.
• Beställa projekt samt se till att överlämning till vår projektorganisation görs i enlighet med gällande rutiner.
• Säkerställa att övergripande vision och koncept för affären uppfylls.
• Säkerställa att avtal upprättas mellan parter och är juridiskt förankrade.
• Avrapportera budget, tid, kvalité och hållbarhet.
• Genomföra kontinuerliga möten med kund för att stärka relationen och vara väl insatt i kundens uppdrag.
• Ta fram underlag till styrelsebeslut.
• Ta fram underlag till budget och prognosarbete.
• Ansvara för framtagande av beslutsunderlag och information i samband med transaktioner.
Erfarenhet och utbildning
Du har akademisk utbildning alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör minst ha 2 års erfarenhet från projektledning och/eller projektutveckling och du har stor vana av att jobba i digital miljö. Det här jobbet passar dig som framför allt är affärsdriven med förmågan att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt. Du är en snabb problemlösare och har stenkoll på detaljerna. Utöver det är du strukturerad, har en god överblick och känsla för vad som är viktigt och kan prioritera. Du förstår vikten av att integrera säkerhet och hållbarhet i affären.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är centralt att du har en god samarbetsförmåga, är en naturlig relationsbyggare och har lätt för att kommunicera.
Vi erbjuder
I samarbete med dina kollegor får du fortsätta utveckla rollen och avdelningen. Hos oss blir du en nyckelperson för våra projekt och i vår fortsatta tillväxt.
Placering
Din placeringsort är i Linköping men då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innebär tjänsten en del resor.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 27 mars men urval sker löpande.
I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetskänslig verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetsprövningssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Lena Germundsson, tel. 010-788 62 40
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03