Fastighetsutvecklare i Varbergs kommun

Fastighetsutvecklare i Varbergs kommun

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara spindeln i nätet gällande lokalförsörjning i Varbergs kommun?
Varberg är en expansiv kommun och behovet av fastigheter är stort så vi behöver utöka vår avdelning. Avdelningen heter Lokalförsörjningsavdelningen och tillhör samhällsutvecklingskontoret som är organiserat under kommunstyrelsens förvaltning. Vårt uppdrag är att försörja Varbergs kommuns verksamheter med ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler.

Hos oss ingår du i ett flexibelt team där samverkan, hjälpsamhet och viljan att bidra till vår gemensamma framgång är viktig. Din huvudsakliga uppgift är att i nära samarbete med stadens förvaltningar, kartlägga, sammanställa och utvärdera deras respektive lokalbehov på kort och lång sikt. Lokalbehoven kan se olika ut beroende på rådande läge och de kan vara av både tillfällig och permanent karaktär.

Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta fram förslag på lösningar för respektive lokalbehov och beroende på vilka val ni gör, så blir fortsättningen på just det behovets lösning unikt. Kanske faller valet på att utveckla någon av våra ägda fastigheter, hyra in ytor från extern fastighetsägare eller föreslå nybyggnation.

Du är delaktig i att våra gemensamma processer, program och planer hålls uppdaterade så att lokalförsörjningen håller jämna steg med kommunens tillväxt och utbyggnadstakt. I arbetsuppgifterna ingår också upphandlingsfrågor samt att vara föredragande för dina ärenden till berörd politisk nämnd och arbetsutskott.

Vi har ett särskilt fokus på att utveckla vårt fastighetsbestånd i riktningen för en högre grad av hållbarhet, ändamålsenlighet och kostnadseffektivitet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant utbildning, gärna på högskolenivå med inriktning fastighet, samhällsbyggnad eller ekonomi. Du har flerårig erfarenhet av fastighetsutveckling, projektledning eller samordning inom lokalförsörjning. Du har vana att hantera fastighetsekonomiska frågor och att arbeta fram beslutsunderlag till investeringar. Din inledande tid underlättas om du har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.

Du kommer att ha många och vitt skilda kontaktytor det är därför viktigt att du är van att företräda en verksamhet både externt och internt och att du har god förmåga att på ett lyhört sätt leda och samordna intressenter.
Du har ett långsiktigt förhållningssätt och verkar gärna ur ett helhetsperspektiv. Du kan skapa engagemang och delaktighet hos dina kollegor och i de arbetsgrupper du ingår i.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt att du är strukturerad, driven och har god samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Vi ser fram emot din ansökan!

Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Sammanfattning

Liknande jobb


20 november 2024

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

20 november 2024

Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024