OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du mångårig erfarenhet inom fastighetsutveckling och personalansvar? Är du en driven person som ser till att de projekt du ger dig in i alltid blir gjorda? Bemöter du alltid alla med ett stort engagemang? Då måste du läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en fastighetsutvecklingschef till Sollentunahems fastighetsavdelning. De är ett fastighetsbolag i expanderande fas vilket innebär en hel del nybygge men också vård av befintliga fastigheter. Tjänsten är placerad i Sollentuna.
Dina arbetsuppgifter
Som fastighetsutvecklingschef ges du här en möjlighet till en roll fylld med ansvar och befogenheter. Det övergripande ansvarsområdet ligger i att leda alla projekt och de olika processerna som sker kopplat till nybyggnation och underhåll av befintliga fastigheter. Beslutsfattande sker inom budget, verksamhetsmål och olika ansvarsområden.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att finnas inom följande områden:
Tillföra nya lägenheter till beståndet
Identifiera projektmöjligheter
Ta fram och aktivt söka nya möjliga byggrätter
Upphandla byggprojekt
Projektleda större projekt inom nybyggnation och ROT
Medverka i samverkan och möten med kommun/kunder/intressenter
Säkerställa teknisk och miljömässig standard i nyproducerade byggnader och miljöcertifiering av dessa
Säkerställa en god arbetsmiljö för medarbetare
Driva och utveckla företagskulturen
Driva på effektiviseringar (bl.a. inom processer och digitalisering)
Företräda bolaget i exploateringsavtal, marköverlåtelser och lantmäteriförrättningar
Övergripande ansvar för omvärldsbevakning
Ansvara för kontakt med andra avdelningar inom företaget
Vårda Sollentunahems varumärke
Rapportera till VD
Dina egenskaper
Vi tror att du med all din erfarenhet inom fastighetsutveckling och personalansvar blir en lugn och trygg chef att luta sig mot både vad gäller förmågan att driva projekt samt att hantera personal. Som person är du ansvarstagande, visar på stort engagemang för ditt arbete och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett förtroendeingivande och professionellt bemötande mot alla du möter. Det är även viktigt för dig att uppföljning med dina medarbetare blir gjord och att en ständig dialog alltid finns.
Vi söker dig som har:
Byggingenjörsutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi, förvaltning eller samhällsbyggnad eller motsvarande utbildning
Minst fem års arbetslivserfarenhet av fastighetsutveckling
Minst tre års arbetslivserfarenhet av personal- och budgetansvar
God kunskap inom miljöbalken samt plan- och bygglagen
Goda kunskaper i MS Office Arbetsuppgifter som kan bli aktuella att utföra är exempelvis följande: ansvara för Beställarens fastighetsutveckling, utveckla och förbättra processer, rutiner och arbetsflöden, inneha budget- och resultatansvar m.m.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 mån med chans till förlängning. Tillträde 2020-11-11.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 31918 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.