OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
I Trelleborgs kommun är enheten Energi & Drift ny och en del av Teknisk Serviceförvaltningen.
Vi är en ambitiös enhet på 19 personer som utvecklas tillsammans, drar nytta av varandras kunskaper och ansvarar för kommunens åtaganden inom Energi- och fastighetsdrift. Vår arbetsplats är inom Trelleborgs geografiska område och vi utgår från Sjöviksvägen 6 i Trelleborg, där vi tillsammans med andra tekniska enheter delar på bl.a. kontorslokaler, förråd, omklädningsrum, lunchrum och bilpark. Servicebilen är vår rörliga arbetsplats.
Du välkomnas av ett glatt gäng med bred kompetens och god sammanhållning. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och ersättning för friskvård. På våra arbetsplatser gäller kommuners värdegrunder dvs. öppenhet, respekt och ansvar.
Arbetsuppgifter
Nu söker vi en självgående Fastighetsvärd till enheten Energi & Drift i Trelleborg. Du ansvarar för felanmälningar, inre och yttre skötsel, tillsyn/rondering och underhållsarbete av egna fastigheter. Uppdraget utförs i team, med tillhörande tekniskt och administrativt arbete utifrån gällande gränssnitt mellan Fastighetsavdelningen, fastighetsägare och kunder, de flesta kommunanställda.
Tjänsten innebär bland annat att: Ansvara för och själv kunna hantera de flesta felanmälningar, förebyggande-, felavhjälpande- samt planerat underhåll. Utföra mindre reparationer men även hantera beställningar från kunder.
Lämna förslag till förbättringar, förändringar och hållbara åtgärder så att våra kunder, känner sig trygga och nöjda i sina fastigheter. Kontakta och återkoppla både till kunder och förvaltaren vid behov.
Som Fastighetsvärd ska du alltid ha miljötänkande i dina arbetsuppgifter och ansvarar för dina fastigheter i teamet. Du är en viktig länk i samspelet med våra kunder som ställer höga krav på service och support. Ditt arbete är omväxlande där du jobbar både inne på kontoret och ute på plats hos våra kunder. Inne på kontoret förbereder och administrerar du felanmälningar /beställningar och deltar i olika möten. Ute hos våra kunder ansvarar du för arbetsuppgifter som kommer via felanmälan.
Kvalifikationer
Du är utbildad fastighetsskötare eller har motsvarande kompetens. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med fastighetstekniska utrustningar.
Då en stor del av arbetet innebär omfattande kontakter med kunder och andra medarbetare ställer vi höga krav på din kommunikativa förmåga i tal och skrift. Att du är professionell och serviceinriktad ser vi som en självklarhet. Du är driven, kan arbeta självständigt, tar ansvar för dina uppgifter och har en god samarbetsförmåga.
Du kan hantera människor av olika bakgrund och i olika situationer. Du inser vikten av fungerande lagarbete och arbetar bra med andra. Du och dina kollegor tar ansvar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Utöver efterfrågade kompetenskrav är dina personliga förmågor och egenskaper av stor betydelse för arbetsrollen.
Personliga egenskaper: Serviceinriktad och tekniskt kunnig, långsiktigt tänkande, bra på att se och lösa problem, strukturerad, duktig på att prioritera och ser helheten i arbeten som utförs, genuint intresse för fastighetsdrift och förmåga att driva arbetet framåt.
Dessutom krävs god yrkesmässig datorvana samt giltigt B-körkort.
Vi jobbar för en jämn könsfördelning på arbetsplatser och därför vill vi gärna se kvinnliga sökande.
Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare
Tillträde
2022-02-01 eller enligt överenskommelse.
Vakansen kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Kontakt
Amir Souresrafil 0410-73 42 71
Fackliga kontakter:
Sista ansökningsdag
2021-12-20 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!