OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt fastighetsbestånd i Bergshamra, Solna, söker vi nu en fastighetsvärd som har kunden i fokus. Du ska se helheten, gillar att ha många bollar i luften och har ett öga för prioritering.
Om tjänsten
I tjänsten som Fastighetsvärd ansvarar du för den dagliga driften som sker i dina fastigheter. Du kommer att ha en nyckelfunktion i vårt arbete att bli kundens första val, vara ansiktet utåt och genom att löpande hantera olika typer av frågor, i våra digitala system, från kunder leverera den bästa servicen till hyresgästerna.
Det är av stor vikt att du förstår tekniska problem som kan uppstå i fastigheterna där du gör bedömningen om vad som behöver göras. Vidare kommer du att handskas med serviceanmälningar och beställningar via Xpand, som är bolagets digitala fastighetssystem, samt sköta kontakten med entreprenörer för att få arbetet att fortlöpa.
Du är praktiskt lagd och är inte rädd att hugga i där det behövs, vilket du gör med ett vänligt och omtänksamt bemötande för att våra kunder ska få den absolut bästa servicen av dig.
Arbetsuppgifter i urval
Hantera serviceanmälningar, åtgärda och återkoppla till kund via vårt datasystem Xpand.
Exempel på serviceanmälan kan vara att lufta element, hantera stopp i våtutrymmen, mäta tryck i undercentralen, ventilationsfrågor, laga portdörrar som inte går igen med mera.
Planera reparation och underhåll tillsammans med entreprenörer
Ansvara för avflyttningsbesiktningar
Fakturahantering
Hålla i kontakten med entreprenörer
Våra arbetstider är; måndag 07.00- 19.00, tisdag- torsdag 07.00-16.00, fredag 07.00-12.00.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är självgående, ansvarstagande och som inte är rädd för att testa nya saker. Du har en naturlig fallenhet för kundservice där du utför dina arbetsuppgifter med omsorg. Vidare ser vi att du har ett öga för detaljer och ser till att få saker gjorda.
Du kommer att utgå från vårt fina områdeskontor i Bergshamra där du kommer att arbeta ensam varför det är viktigt att du trivs med att arbeta självständigt, emellanåt kommer du att få besök av drifttekniker, förvaltare och andra kollegor.
Krav
Du har mycket god datavana då tjänsten innebär cirka 60 % administration i våra digitala system och cirka 40 % praktiskt arbete i form av att reparera serviceanmälningar.
Du har B-körkort.
Du behärskar det svenska och engelska språket obehindrat i både tal och skrift.
Mycket meriterande med tidigare erfarenhet av liknande roll som innefattar både teknik, arbeta i digitala system och kundrelationer.
Om Stena
Stena Fastigheter är ett modernt familjeägt fastighetsbolag som speglar staden vi är en del av. Som kollega hos oss är du med och skapar hållbara städer, kvarter och arbetsplatser där människor trivs, känner sig hemma och vill stanna länge. Du är också med och bidrar till att unga människor i våra kvarter ges goda möjligheter att utvecklas i skolan, ha roligt på fritiden och har hopp och mål för framtiden.
Tillsammans gör vi det lilla extra och kraften hittar vi genom att ha kul på jobbet och leva våra värderingar som är att vara omtänksamma, proffsiga, innovativa och öppna. Vi gör varandra bra! Läs gärna mer om oss genom att klicka på länken: https://www.stenafastigheter.se/
Ansökan
Intresserad? Du söker tjänsten genom att klicka på "Ansök nu". Glöm inte att ditt CV och personliga brev behöver innehålla, personuppgifter, kontaktuppgifter samt arbetserfarenhet och utbildning. Vi tar inte emot ansökningar via mail med hänsyn till GDPR-skäl, vänligen respektera detta. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stena Fastigheter begär utdrag från belastningsregistret som en bakgrundskontroll på vår slutgiltiga kandidat som vi ämnar erbjuda tjänsten.
Välkommen med din ansökan!