OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till vår arbetsplats – Sölvesborgshem AB är ett allmännyttigt bostadsbolag med 29 anställda. Vi är Sölvesborgs största bostadsbolag och våra lägenheter finns främst i flerbostadshus, men vi har även marklägenheter och radhus för uthyrning. Vår vision är ett hållbart boende i trivsam miljö som ger trygghet, enkelhet och hemlängtan. Flytta in. Andas ut.
Arbetsuppgifter
I rollen som fastighetsvärd är din huvudsakliga arbetsuppgift att reparera, felsöka och avhjälpa problem som uppstått i våra hyresgästers hem eller i fastigheternas allmänna utrymmen. Som fastighetsvärd på Sölvesborgshem har du ett helhetsansvar för fastigheten och tillhörande område.
Du ansvarar för att genomföra ronderingar och bedriva tillsyn i och omkring våra fastigheter. Därtill ser du till att myndighetskrav följs, såsom systematiskt brandskyddsarbete.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete där du får många inspirerande arbetsuppgifter och kontakter med våra hyresgäster, och såklart kollegor. En viktig del i ditt arbete är att vårda och utveckla Sölvesborgshems goda varumärke. Naturligtvis är det centralt att du delar våra ledord:
Effektivitet
Kreativitet
Samverkan
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som fastighetsvärd är det mycket viktigt att du är kvalitetsmedveten och har god förmåga att planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kännetecknas som problemlösare och arbetar proaktivt - med ett hållbarhetstänk.
Du skall ha tillräcklig praktisk och teknisk kompetens för att självständigt kunna åtgärda enklare reparationer. För oss är det viktigt att du har en naturlig känsla för service. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, men är inte heller rädd att hugga tag där det behövs.
Genom ditt engagemang har du en viktig roll för trygghet, trivsel och utveckling i våra bostadsområden. Du förstår vikten av att kunna uttrycka dig trevligt och förståeligt, och har tillräcklig auktoritet för att hantera en störning.
Du behöver också känna dig bekväm med ett digitalt arbetssätt. Det ingår nämligen en hel del administrativa arbetsuppgifter i rollen och på Sölvesborgshem sker den digitala utvecklingen kontinuerligt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i andra fastighetsbolag och med liknande arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du haft en arbetsledande roll.
Övrig information
Tjänsten kommer att tillsättas 15 maj 2023 och är en heltidsanställning med tjänstgöring 40 timmar per vecka och med möjlighet till flextid.
B-körkort är ett krav för att du ska vara aktuell för denna tjänst.
Lön enligt överenskommelse.
Välkommen att mejla din ansökan med bifogat cv och personligt brev till Jeanette Davidson, förvaltningschef.
I din ansökan beskriver du vem du är, din bakgrund och vad du kan tillföra Sölvesborgshem.
Notera att vi endast tar emot ansökningar via E-post.
Vi kallar till intervju löpande varför vi gärna ser att du ansöker så snart som möjligt, dock senast 17 april 2023.
För mer information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Jeanette Davidson, förvaltningschef.
Vi ser fram emot att höra av från dig!