Fazer Food Services söker HR-systemspecialist med intresse för mat

Arbetsbeskrivning

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. I år firar Fazer 125-årsjubileum och att det är 150 år sedan företagets grundare Karl Fazer föddes. Fazer-koncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000.

Fazer Food Services serverar närmare 85 000 måltider dagligen i Sverige, de flesta under varumärket Amica, men även under Fazer och nya varumärket Tastory. Fazer Food Services Sverige har cirka 1500 anställda och driver cirka 200 enheter på företag, skolor, universitet samt inom försvar, sjukvård och äldrevård.


Vi skapar smakupplevelser


Delar du vårt intresse för att äta och laga god mat? Då är Fazer Food Services rätt arbetsplats för dig! Vi söker nu en ny medarbetare till en utvecklande och rolig roll i ett företag som arbetar med att skapa smakupplevelser till sina gäster, på fler än 200 restauranger i Sverige.

Du är en person som brinner för IT-system, ordning och reda samt att lösa problem! I denna roll får du chansen att kombinera din kunskap om IT-system med att ge support, service & utbildning till användarna. Du blir en del av det kunniga team som ansvarar för våra HR- och bemanningssystem. Med hjälp av HR-systemet Workday och bemanningssystemet Timeplan bygger vi struktur och en effektiv bemanning. Alla våra chefer använder dagligen dessa två system och det är Workday som är master till övriga system.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt, placering i Stockholm. Du kommer rapportera till HR Direktören för Fazer Food Services och jobba nära tillsammans med erfaren kollega som också är HR Systemspecialist. Du är en viktig del av HR-teamet som består av 8 personer.

Ditt ansvarsområde och arbetsuppgifter
Du kommer att ge systemsupport per mail och telefon samt utbilda våra användare i systemen. Här hanterar cheferna alla cykler i anställningen samt gör all tidrapportering och schemaläggning. Rollen innebär att kunna ge viss arbetsrättslig support samt ta fram rapporter och statistik. I rollen ingår också att vidareutveckla och effektivisera rutiner och processer inom ditt område.

Din bakgrund och erfarenhet
Du har akademisk examen inom HR/IT eller t ex eftergymnasial utbildning inom lön alternativt erfarenhet av lönearbete/schemaläggning. Du har troligen arbetat med lönesystem och/eller HR- eller bemanningssystem och är en fena på Excel. Det är meriterande om du har arbetat i Workday och/eller TimePlan.

Vem är du?
Som person är du är självgående, ansvarstagande och gillar att utbilda och ge snabb och korrekt support. Du ser hellre möjligheter än problem och är bra på att behålla lugnet även när det är många som söker din uppmärksamhet. Det är viktigt för dig att leverera med kvalitet och du arbetar gärna självständigt liksom i team. Du är tekniskt lagd, social och har ett arbetssätt med hög integritet och förmåga att ha koll på läget.

Vi ser fram emot att få din ansökan senast den 15 januari 2017, men vi kommer att börja kalla till intervjuer fortlöpande, och tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

I denna rekrytering samarbetar vi med ID Entity AB. För mer information om tjänsten kontakta Ylva Ottosson, 073-391 41 08, ylva.ottosson@id-entity.se eller Sandra Bråborg, 070-840 74 24, sandra.braborg@id-entity.se

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 120
None

Postadress

Lindhagensgatan 120
Stockholm, 10425

Liknande jobb


28 november 2024

Systemadministratör Unix Server – Linköping

27 november 2024