OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FB Cargo AB, den flexibla fraktfirman som tar sig an alla typer av transport och logistikärenden, stort som smått, från lokala budleveranser till transporter runt om i världen. Vår målsättning är att tillmötesgå våra kunders olika transport och terminalbehov. Vår framgång bygger på serviceinriktade medarbetare med god kunskap inom branschen, samt stor förståelse för våra kunders affärsverksamhet och behov. Vi har en egen bilpark med dagliga inrikesleveranser till de större städerna, men vi erbjuder även kundanpassade utrikestransporter via våra samarbetspartners runt om i världen till bästa möjliga pris och kvalitet. Vår huvudterminal i Borås ligger på Almenäsvägen 16, där vi kan erbjuda alla typer av lager- och terminaltjänster.
Vi söker dig som är flexibel och trivs med växlande arbetsuppgifter i litet dynamiskt företag med högt i tak. Dina ansvarsområden är företagets hela ekonomi, administration och kontor. Ditt huvudansvar blir dock företagets ekonomi i ett brett perspektiv, en operativ mini ”CFO”. Du blir även delaktig i företagets utveckling, effektivisering, hela administration, struktur och administrativa rutiner.
Du är ordningsam, noggrann och strukturell i ditt arbetssätt. Du är ambitiös, lojal och resultatinriktad.
Konkret blir ditt ansvar:
· Löpande bokföring, skatter/moms, deklarationer, löner, förberedelse inför bokslut, post, bank, transaktioner, kundreskontra, förberedande till revisor.
· Kontorsansvarig, se till att allt finns på rätt plats och allmän kontorstrivsel
· Allmän administration
· Utveckling och digitalisering av företagets ekonomiska fakturering, budgetering, kalkylering etc
Personliga egenskaper:
· Noggrann, strukturerad med god organisationsförmåga
· Lojal, ambitiös med hög servicekänsla
· Prestigelös, initiativrik, flexibel och gillar att ha många bollar i luften
· Operativ, en doer med mål och resultatfokus
· Gärna nära till skratt, vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet.
Din bakgrund
· Dokumenterad erfarenhet av ekonomi, administration
· Akademisk utbildning inom något av områdena – ekonomi eller administration
Personliga egenskaper:
· Noggrann, strukturerad med god organisationsförmåga
· Lojal, ambitiös med hög servicekänsla
· Prestigelös, initiativrik, flexibel och gillar att ha många bollar i luften
· Operativ, en doer med mål och resultatfokus
· Gärna nära till skratt, vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet.
Din bakgrund
· Dokumenterad erfarenhet av ekonomi, administration
· Akademisk utbildning inom något av områdena – ekonomi eller administration
Välkommen med din ansökan till:
Mario@fb-cargo.se
Ansök senast 24 augusti
Ange referens Mini CFO i din ansökan
Ansök via mejl
Mario@fb-cargo.se