OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en akademisk utbildning och tre års erfarenhet av arbete med handläggning? Då kan det vara dig vi söker!
Om uppdraget
Myndigheten har fått i uppdrag att etablera en ny offentlig omställningsorganisation vilket gör att de nu behöver fem handläggare till ansökningsenheten. Uppdraget på heltid och startar den 1 september 2022 och pågår till 28 februari 2023, med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs på plats i myndighetens lokaler.
Dina arbetsuppgifter
På ansökningsenheten som tillhör den offentliga omställningsorganisationen kommer du att arbeta brett med handläggning. Det handlar om att hantera inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd, pröva och fatta beslut om stöd, hantera överklagan av beslut, tilldela extern rådgivning, följa upp genomfört stöd till individ, samt administrera yttranden till CSN. För att lyckas bra i denna roll ser vi att du är en noggrann och strukturerad person som utför sitt arbete på ett serviceinriktat sätt.
Dina kvalifikationer
- Relevant akademisk utbildning, inom exempelvis samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller juridik
- Minst tre (3) års erfarenhet av arbete med handläggning
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
- Goda kunskaper i MS Office
Meriterande med
- Erfarenhet av arbete i Platina
- Erfarenhet av arbete i offentlig sektor
- Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 1 augusti 2022.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, Alice.Karlsson@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson