FEMME Collection rekryterar ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Nu söker FEMME Collection en Ekonomi – och Administrationsansvarig till vårt snabbt växande modeföretag med placering i Stockholm. Vi söker rätt person för denna unika möjlighet; att få kombinera sin profession med ett intresse för mode och affärer. Vill du arbeta i en entreprenörsmiljö och bli en nyckelperson i ett tidigt skede för ett snabbt växande modeföretag?

FEMME Collection är ett modeföretag med produkter av klassisk Skandinavisk design. Produkterna säljs via ett 30-tal noga utvalda återförsäljare i Sverige, via e-handel samt via två egna butiker i Stockholm och Malmö. FEMME Collection har kontor på Karlavägen, Östermalm, i Stockholm. Inspireras på www.femme-collection.se.

Arbetsbeskrivning
Rollen i denna nyckelposition innebär att du axlar ett ansvar, framförallt för den ekonomiska funktionen och hanteringen kring denna, men även fullt ansvar för administrativa frågor så som kundservicefrågor, reklamationer och utveckling av vår kundklubb online. Vi ser att du besitter goda kunskaper inom bokföring, kund-och leverantörsreskontra, lagerredovisningar, avstämningar, periodiseringar etc. samt självständigt upprättar bokslut. Du bör vara exceptionell i din förmåga att skapa ordning och reda samt gärna ha dokumenterad erfarenhet av att upprättat processer och rutiner för en framväxande ekonomienhet.

Vem är du?
Vi tror att du som söker har minst 5 års erfarenhet av kvalificerad bokföring och redovisning, utbildad ekonom, trygg och självgående i din roll. Vi söker en person som gillar hetluften, har skinn på näsan och vill arbeta med entreprenörer i en flexibel och utmanande miljö. Vidare för att lyckas i rollen bör du vara kundfokuserad, kommunikativ, strukturerad och inte misstycka att ta på dig uppgifter. Du kommer ha mail och telefon som ditt främsta kommunikationsverktyg och bör ha god datavana samt besitta förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Förutom god excelkunskap för att generera rapport och analys, också meriterande med erfarenhet från e-handel och kunskap i affärssystemen Specter och Visma.

Kontaktperson
Intervjuer sker löpande så skicka in din intresseanmälan omgående!
Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Lisa Lundeberg på: lisa.lundeberg@se.experis.com eller 08-452 33 67.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 november 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024