Fidelix och Larmia söker Support Manager

Fidelix och Larmia söker Support Manager

Arbetsbeskrivning

Fidelix Sverige AB, moderföretag till Larmia, etablerades i Sverige 2003 och fokuserar på webbaserade system för fastighetsautomation.

Larmia AB har sedan 50 år tillbaka arbetat med att utveckla, tillverka och sälja elektroniska styr-, regler- och övervakningsenheter som förenklar och förbättrar vår vardag.

Stort fokus läggs på att utveckla energi- och miljöoptimerade system.



”Vilken typ av temperaturgivare kan man koppla in i era system?” – ”Alla typer!” 
Skulle du gilila att kunna svara på det sättet? 
Då gillar du nog både den här tjänsten och det teamet du kommer att arbeta med. 
 
Support Manager för Fidelix Sverige AB och Larmia Control AB kommer att bygga framtidens supportorganisation. Utvecklingen inom fastighetsautomation går fort och viktiga faktorer för att lyckas är att driva den tekniska utvecklingen, satsa på personalen och erbjuda support med mycket hög kvalitet.
 
Då båda företagen ägs av en koncern och har samma VD, får du sammanlagt 14 trevliga medarbetare.
 
Utbildning
Du har en teknisk utbildning. Gärna med inriktning Fastighetsteknik
 
Meriterande
Kunskap om IT och Nätverk.
Förståelse för byggnaders tekniska installationer.
 
Erfarenhet
Har du 5-10 års erfarenhet inom Fastighetsautomation är det ett mycket stort plus.

Vad innebär då rollen som Support Manager i vår oganisation:

• Huvudansvarig för teknisk supportorganisation för Fidelix och Larmia 
• Huvudansvarig för att bygga en långsiktig supportmodell
• Proaktiv supportkontakt 
• Koordinera och planera supporten
• Koordinera och planera kundutbildningar
• Lösa tekniska problem tillsammans med produktion och mjukvaruprogrammerare
• Prata med kunder som står inför olika utmaningar
• Vara del av att bygga kunskap för vidare utveckling av produkterna
• Stor möjlighet att påverka
• Inget direkt personalansvar
• Kontor i Mariefred och Sollentuna – välj själv!
• Rapporterar direkt till VD
Till din hjälp har du ett mycket kunnigt team som stöttar och driver processerna framåt. 
 
Stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och att vi trivs ihop.  
Om du gillar högt tempo och har starkt driv för att starta och slutföra projekt där du har stor möjlighet att påverka, så kan du definitivt trivas i den här rollen.

Tjänsten innebär också förmåner i form av:
Dator
Telefon
Generöst friskvårdsbidrag

Dina egenskaper lockar vi fram om du kommer till oss på intervju. Men för att komma på intervju behöver du givetvis locka oss lite extra med ditt CV och personliga brev. Beskriv gärna varför du vill ha just det här jobbet!
Kort och koncist gillar vi!

Intervju och anställning kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

För den här rekryteringen samarbetar Fidelix och Larmia med Carbon Coaching AB


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carbon Coaching AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2020
  • Ansök senast: 11 september 2020

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024