Field Account Manager TP-Link

Arbetsbeskrivning

Nordic Retail Group söker en erfaren Field Account Manager för TP-Link
Om TP-LinkTP-Link är världsledande inom WiFi-nätverksenheter ochsmarta hem-produkteroch erbjuder idag produkter till hundratals miljoner användare i över 120 länder.Som global leverantör erbjuder TP-Link ett brett sortiment av nätverksenheter ochtillbehör.
Om rollenNu söker vi en driven Field Account Manager som ska representera TP-Link med utgångspunkti Stockholm. Denna roll innebär att stärka och vidareutveckla relationerna med återförsäljare och butikschefer för att säkerställa försäljning och närvaro av TP-Links produkter i butik. Arbetet omfattar både produktområdena SMH och nätverk. Du kommer att ha ett eget kundansvar och arbeta nära återförsäljarna genom regelbundna besök, försäljningsstöd, och hålla butikspersonal informerade om produktnyheter och kampanjer. Vid behov kommer du även att delta i event och produktdemonstrationer.
Vi söker dig som: Har gedigen erfarenhet inom försäljning och har tidigare arbetat med premiumprodukter
Har ett stort intresse för teknik och försäljning
Är skicklig på att bygga, vårda och förvalta kundrelationer
Behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift
Är målinriktad, resultatdriven och trivs i en dynamisk roll med mycket kundkontakt
Innehar B-körkort (krav)
Personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll ser vi att du är:
Pragmatisk och lösningsorienterad, och ser möjligheter där andra ser hinder
Nyfiken, teknikintresserad och villig att lära dig mer
Serviceinriktad, socialt skicklig och trivs med att skapa nya kontakter
Ansvarstagande och har ett starkt eget driv
Vad vi erbjuder
Vi erbjuderett attraktivt förmånspaket och möjligheten att växa inom en framgångsrik organisation som ligger i framkant inom branschen. Rollen innebär stora utvecklingsmöjligheter och förutsätter flexibilitet då kvälls- och helgarbete samt resor inom Norden kan förekomma.
I detta uppdrag är du anställd som konsult hos Nordic Retail Group och arbetar för TP-Link.
Tjänsten tillsätts snarast, och intervjuer sker löpande – ansök nu. För frågor om tjänsten (ej ansökningar) kan du kontakta Ella Seger på: seger@nordicretailgroup.com
Om Nordic Retail Group
Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.
Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”.
Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Retail Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2024
  • Ansök senast: 24 april 2025

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024