Field Area Manager (FAM)

Field Area Manager (FAM)

Arbetsbeskrivning

Här har du chansen att vara med i den största omställningen av energisystemet i modern tid. Rollen är en nyckelposition där du får stor möjlighet att påverka utformningen!

Om företaget
Med ONE Nordics rikstäckande organisation och lokala kännedom tar de ansvar för att leverera högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, distributörer och energianvändare. De har marknadens bästa kompetens för att utveckla, bygga, modernisera, optimera och underhålla kundernas anläggningar. ONE Nordic arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar de högteknologiska och hållbara energisystem.
ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energi- och industrisektorn. Bolaget ägs av Altor Fund III. ONE Nordic har cirka 1000 medarbetare och omsätter ca 2 miljarder SEK.

ONE Nordic har uppdraget att byta mätare för el och värme inom samtliga områden för Kraftringen genom projekt SM2V. Vi söker nu en Field Area Manager (FAM) till projektet med placeringsort i Arlöv (Sege).

Dina arbetsuppgifter
Som Field Area Manager kommer du att planera, styra och följa upp den dagliga verksamheten inom området för installation av nya mätare för el och värme. Du utgör Roll-Out Managers högra hand och kommer att ha ett övergripande ansvar för personal som är ute på fältet inklusive arbetsmiljö. I din roll ingår också att säkerställa att produktivitet maximeras och att uppdrag utförs enligt plan samt på korrekt sätt med rätt kvalité.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Arbetsleda tre teamledare samt ca 25-30 montörer inom el och värme
- Ansvara för planering, genomförande och uppföljning av säkerhets-, arbetsmiljö och miljöfrågor inklusive riskanalyser och skyddsronder
- Tillsammans med logistikansvarig, planerings- samt inköpsavdelning säkerställa att uppdraget fortlöper ekonomiskt, operativt och tidsmässigt enligt fastställd utrullningsplan
- Besöka och bedöma områden som skall planeras ut för att fastställa komplexitet samt underlag till incitament för montörer
- Planera och genomföra uppföljningssamtal med montörer och team-möten
- Tillsammans med planeringsansvarig och teamledare genomföra veckovisa uppföljningar av genomförda byten per montör och sammanställa underlag för lön och incitament
- Delta i rekrytering samt utbildning av nya montörer
- Planera och genomföra inspektioner, sammanställa resultat, analysera och skapa åtgärder
- Avstämningar med Roll-Out Manager samt ta fram underlag och delta vid månadsmöten med Kraftringen
- Ansvara för koordinering med andra utrullningsprojekt inom ONE samt andra funktioner som berör tjänsten


Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har elteknisk utbildning på minst gymnasienivå och praktisk erfarenhet av elarbete samt arbetsledning med ansvar för operativ personal. Kunskap om arbetsmiljöarbete med fokus på elsäkerhet samt heta arbeten krävs för att lyckas i rollen, kursintyg för ESA samt Heta arbeten ses som mycket meriterande. Att kommunicera och ge service är en naturlig del i din vardag och du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du är van att arbeta med office-paketet, IT-system och appar och du har minst B - körkort.
Du är trygg i din roll som ledare och du anser dig vara bra på att motivera, entusiasmera och skapa en bra lagkänsla. Vidare har du ett stort kundfokus, lätt att samarbeta med andra och tycker det är viktigt att nå uppsatta mål i rätt tid. För att lyckas i rollen trivs du med ordning och reda, är resultatinriktad och inte rädd för nya utmaningar. Tjänsten kommer vara delad mellan kontor/fält och resor i tjänsten för att ta sig till montörer och teamledare inom Kraftringens olika områden är en naturlig del i denna roll.

Information och kontakt
Genom projektet får du vara med och sätta din prägel på en av de största omställningarna inom energisystem i modern tid! Projektet pågår till 2023 och därefter finns det stora utvecklingsmöjligheter inom företaget.
ONE erbjuder attraktiva medarbetarförmåner och du kommer arbeta nära inspirerande och professionella kollegor. Tjänsten innebär stor frihet under ansvar och du kommer att få möjlighet att påverka detaljutformning av rollen.
Tjänsten är en heltidsanställning.

Start för denna tjänst är omgående och urval sker löpande så ansök gärna snarast.
Har du frågor, kontakta mig rekryteringskonsult Lisbeth Ahlkvist 046-540 85 92.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2020
  • Ansök senast: 22 november 2020

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


Field Supervisor (59431)

Field Supervisor (59431)

7 november 2024