OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Symetri.
Om företaget:
Symetri hjälper innovativa företag inom bygg- och industrisektorn att optimera arbetsflöden, underlätta datahantering och förbättra kvaliteten under designens livscykel. Med över 450 skickliga medarbetare och 150 000 dagliga användare i norra Europa har de gett sina kunder experthjälp som täcker allt från 3D-modellering och simulering till produktlivscykelhantering och byggnadsinformationsmodellering. Många av deras lösningar följer Lean-principerna och fördelarna inkluderar lägre utvecklings- och produktionskostnader, minskad materialanvändning och därmed kan kunderna snabbare få ut nya produkter på marknaden. För att inte tala om att ge mer utrymme för kreativitet och bättre slutresultat. Symetri är en del av Addnode Group och bildades 1989.
Du är en del av marknadsteamet för AEC (Architecture, Engineering & Construction) med idag 5 personer placerade i 4 länder. Du kommer att rapportera till AEC Nordic Marketing Manager. Du kommer också att vara en del av den globala marknadsorganisationen och jobba nära kollegor inom andra affärsområden. Symetri ser även att du delar deras grundvärderingar Passion, Teamwork, Courage och Change.
Arbetsuppgifter:
Som Field Marketing kommer du att verka i nära samarbete med försäljningsavdelningen och dina nordiska kollegor inom AEC marketing. Syftet med rollen är att förmedla ett tydligt budskap gentemot Symetris kunder genom att leverera ett arbete med god kvalité. Dagliga arbetsuppgifter är att framställa content för events, kampanjer och andra aktiviteter. Du ansvarar vidare för att ta initiativ till nyhetsbrev, uppdatering av hemsidan, kampanjsidor och uppföljning av kampanjer i de digitala verktygen. En av de första uppgifterna kommer vara att arrangera och vara en del av ett större digitalt event som äger rum under våren 2021. Vi ser gärna att du har ett intresse av att sätta dig in i kundernas verksamhet och utifrån detta utveckla aktiviteter för både det digitala och det mer personliga mötet. Slutligen förväntas du att tillsammans med teamet utveckla nya sätt att engagera kunder för att öka Symetris affär.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring
• Vi tror att du har någon av följande bakgrunder:
- Minst 3 års erfarenhet av marketing inom B2B där digital marknadsföring varit en viktig del.
- Erfarenhet av marketing inom B2C med inriktning på digital marknadsföring och du är nyfiken att lära dig mer om och arbeta mot B2B.
• Erfarenhet av digitala verktyg för CRM och marketing automation, exempelvis Hubspot, Salesforce eller Microsoft Dynamics
• Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Meriterande med erfarenhet av Google adwords och SEO
• Meriterande med erfarenhet från teknik eller byggbranschen och / eller erfarenhet från marknadsföring i en återförsäljarroll.
För att lyckas i rollen är du en person som tar saker i egna händer och får saker och ting i mål på ett strukturerat sätt med ett tydligt syfte. Vi tror att du ser möjligheter med att kombinera digitala verktyg, social media och det personliga mötet i en digital B2B-miljö. Vidare tror vi att du är duktig på att samarbeta med andra då företagets organisation är platt och alla arbetar nära varandra oavsett position. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och ser fram emot att få lära känna dina nya kollegor oavsett roll eller avdelning. Slutligen tror vi att du är en person som trivs i en självständig miljö där du får driva dina arbetsuppgifter framåt och tycker om att få saker gjorda samtidigt som du bidrar till att gemensamt vidareutveckla sättet att arbeta med marknadsföring.
Övrig information:
Start: Januari 2021
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: marknadsföring, Hubspot, Microsoft Dynamics, Salesforce, Google adwords, SEO, field marketing, digital marknadsföring, B2B, B2C, stockholm, heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund