Arbetsbeskrivning
Är du en affärsdriven person med en stor portion av mod och passion som älskar såljkårsutveckling på både operativ och strategisk nivå?
Vi erbjuder möjligheten att bli en del av ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken, där du med stort förtroende får driva ditt uppdrag. Modig, pålitlig och inspirerande är våra värdeord som hjälper oss att skapa en öppen, energifylld och professionell stämning.
AnsvarsområdenI rollen som Field Sales Operations Manager kommer du att vara en nyckelperson i säljledningen där du ansvarar för att driva säljkårens arbete framåt genom paketering och utveckling av säljkårens verktyg och arbetssätt.
Rollen är bred och varierande. I denna roll skapas en fantastisk plattform för att kunna växa inom bolaget. Du kommer arbeta nära och även täcka upp för vår försäljningschef iolika besluts- och mötesforum. Du kommer driva olika utvecklingsprojektoch blir en viktig röst in i organisationen när det gäller säljkårens arbete. I denna roll lär du dig hela portföljen och har örat mot rälsen där all försäljning skapas.
Du kommer bl.a. att ansvara för:
Framdrift/utveckling av säljkårens arbete
Effektivisera och förbättra processer och arbetssätt för säljkåren
Paketering av ex. nya kampanjer, material inför lanseringar samt nya säljcykler
Föda in behov samt förenkla uppföljningar och rapporter i våra digitala system
Driva utvecklingsprojekt samt prognostisera, analysera och optimera säljkårens arbete
Det är avgörande att du förstår säljkårens arbete, liksom Orkla Foods sortiment och hur säljkårsarbetet kan utvecklas och optimeras. Du ansvarar för att analysera, dra slutsatser och verka för förbättring. Du kan sätta en forecast och agerar när du ser en avvikelse.
Teknisk förståelse och viss systemkunskap behöver finnas för att kunna förenkla och driva på utveckling som behövs, både internt ochexternt, även om det inte är du som genomför själva systemutvecklingen. Vi arbetar bl.a. med CRM systemet Argus, Power BI och Pep (plats efter prestation). Du får gärna vara duktig på excel.
Rollen är ofta säljkårens språkrör gentemot ex.KAM, Brand Managers och Category Managers. Du ansvarar för att paketera säljkårens uppdrag samt säkerställa att det som planeras är genomförbart och att tiden i butik prioriteras rätt.
Du jobbar nära och rapporterartill försäljningschefen Caroline. Du jobbar även nära femregionchefer som sitter utspridda i landet, samt säljkoordinatorn Marika som sitter tillsammans med dig på huvudkontoret i Malmö.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk examen eller eftergymnasial utbildning, i kombination med relevant erfarenhet från dagligvaruhandeln (DVH). Du har erfarenhet av arbete i sälj- och/ellermarknadsorganisation med en mycket god förståelse för hur säljkårsarbete och fysisk butik fungerar.Som person är du driven, affärsmässig, modig, analytisk och strategisk. Du har förmåga att se långsiktigamöjligheter och affärer. Att behärska svenska och engelska i tal och skrift är också ett krav.Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med övriga funktioner, vilket kräver att du är en godkommunikatör med hög samarbetsförmåga och förståelse för hela affären.
Du är engagerad och sprider energi samt är möjlighetsorienterad med en "hands-on" attityd. Du trivs som bäst med många bollar och luften och har en ådra av entreprenörskap i dig, där du naturligt söker efter förbättring och nya möjligheter.Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!Självklart har du även ett stort intresse för mat och dryck. Vi erbjuder dig en intressant blandning av roligaarbetsuppgifter och stort utrymme för egna initiativ och utveckling.
Om Orkla Foods
Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1600 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Mer än 90 procent av det vi säljer i Sverige tillverkar vi lokalt på någon av våra 9 anläggningar. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken Abba, Kalles, Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns.
Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.
Vår vision är att vi skavara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande.
Ansökan
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdagen är onsdagen den 18/9.
Orkla Foods samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Friman på jennifer.friman@equality.nu eller 0703-20 12 12.
Om EQuality Rekrytering & Interim
Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering.
Våra värderingar är professionelt, transparens och engagemang och EQuality står för:
EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ
Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss
Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat