OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vill du vara del av ett tekniskt kompetent storföretag med över 132,000 anställda i 100 länder? Honeywell är specialister inom flertalet nischar, men fokus initialt för denna tjänst är mot raffinaderier, Petrokemi och Pulp and Paper. Företaget vill vara kundens tekniska specialist för utveckling av verksamheten. Honeywell svarar för vad som bör implementeras ur ett säkerhets- och prestandaperspektiv.
Honeywell finns representerat över hela världen och inom de flesta branscher, du kan läsa mer om de olika branscherna här: https://www.honeywell.com/en-us/industries/overview
Din roll som Field Service Engineer
Initialt kommer du arbeta mot kunder inom raffinaderiverksamheter, och då främst DCS system (Distributed Control System), men på sikt kommer du kunna skifta fokus allt eftersom ditt intresse för ett specifikt område växer. Kanske utvecklar du ett intresse för cyber security, Safety Systems, Advanced Process Control eller något helt annat?
I rollen som Field Service Engineer kommer du på sikt att vara kundens rådgivare i frågor om utveckling av produktionen ur ett tekniskt- och säkerhetsperspektiv. Ditt fokus kommer vara inom DCS System. Du kommer felsöka men också arbeta proaktivt med underhåll för att säkerställa funktionaliteten.
Konfiguration, implementering, mjukvaruuppdateringar, OPM (On Process Migration), power-on-support och applikationsprogrammering är fler exempel på ansvarsområden du kommer utveckla på sikt.
Du kommer hela tiden arbeta tätt tillsammans med säljavdelningen och tekniska specialister. Stöttning finns i alla led och Honeywell ser positivt på att ha en tät dialog mellan dessa avdelningar, då kunden alltid ska vara i fokus. Eftersom Honeywell har kundfokuset krävs det att du är flexibel med resor i tjänsten, då du på sikt kommer vara ansvarig för att åka ut till kund för återkommande kundmöten. Även implementationer ute hos kund kan komma att ske vilket innebär längre resor i tjänsten, allt mellan 1-4 veckor.
Agera förstakontakt gentemot kunder i Sverige. Via telefon, email, eller remote uppkopplat men främst på plats hos kund.Svara för och ev. eskalera kunders frågor och funderingar internt till specialister inom Honeywell.Ansvara för DCS optimering, felsökning och förebyggande underhåll.
Dina kvalifikationer
Utbildad ingenjör inom Data/Elektro/Mekatronik eller motsvarande YH-utbildning.Körkort.Svenska & Engelska i tal och skrift.
För att lyckas i rollen krävs det en stor nyfikenhet och ett intresse av att utvecklas rent kunskapsmässigt. Du kommer få mycket upplärning och bli certifierad inom olika delar i bolaget. Målet är att bli så pass tekniskt kompetent att du på sikt själv ansvarar för kontakt med egna specifika kunder. För att lyckas med detta krävs det att du är kundorienterad och har goda kommunikationsegenskaper och ett stort eget driv att utvecklas. Kunden ska alltid vara i fokus.
Vad företaget erbjuder dig
Honeywell erbjuder dig en ordentlig introduktion med utbildningar och interna certifieringar. Detta är en roll för dig som vill ha ett utvecklande jobb där Du på sikt blir specialist. Företaget är globalt förankrade och det finns många områden att utvecklas inom.
Du kommer initialt få utbildningar på plats hos kontoret, teori vävd med praktik då du kommer ta rygg på en erfaren kollega ut till kund för att bygga kunskapstimmar för att på sikt bli certifierad internt i steg 1 inom Honeywell. Först då kommer Du få börja ta eget kundansvar.
Du erbjuds en förmånlig lön, provision genom salesleads, tjänstebil, frihet under ansvar, provanställning på 3 månader och ett sammansvetsat team.
Övrigt
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%, Heltid.
Plats: Göteborg med omnejd.
Lön: Enligt överenskommelse.
Låter rollen som Field Service Specialist till Honeywell intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!