OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BTG, a member of Spectris plc (www.spectris.com), is a leading supplier to the global pulp and paper industry. We are committed to helping clients
achieve significant, sustainable gains in business performance. Our equipment is used throughout the pulp and paper-making operation, from the digester and bleaching plant, through the pulping and wet end processes to the final coating or creping of the paper, as well as in printing and converting. BTG has development and manufacturing units in Switzerland, Sweden, Germany and the USA, as well as sales and service offices in more than 20 countries around the world.
BTG SWEDEN, INSTRUMENTS DIVISION, söker dig som vill ta dig an uppgiften som:
Field Service Engineer/Team Leader
Du ansvarar för teknisk support för BTGs Produktprogram - Installation och start-up av ny utrustning.
Inom gruppen ingår även underhåll och reparation av kunders utrustning, hos kund och in-house.
Teknisk support och kundutbildning är en del av dina uppgifter. Du samordnar och leder även vårt Service Center Team i Säffle, vad gäller gruppens processer och planering för att nå gruppens mål.
Din bakgrund: Vi tror du har en teknisk bakgrund inom instrumentation, mät- eller elektronik-/mekanik (eller motsvarande).
Erfarenhet av service inom Massa & Pappersindustrin är en merit. Du har också erfarenhet av att leda ett team.
Du utgår ifrån Säffle med reseaktiviteter inom Sverige.
Du behärskar även engelska i tal och skrift, likaså har du god IT- och kommunikationskunskap.
BTG erbjuder goda utvecklingsmöjligheter i en utmanande miljö. Kontakta gärna Björn Wikström. bjorn.wikstrom@btg.com för mer information.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Petra Bachmann
0533-42724
0702610510
Karl-Erik Rudander
0533-42708