OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Find out how you can reach your potential at BSH Home Appliances Group: As a leading manufacturer of home appliances and solutions, we encourage commitment and open-mindedness among our employees. With our global brands Bosch, Siemens, Gaggenau and Neff as well as our local brands, our focus truly is on innovation. And that doesn’t just apply to our products and services, but also drives the way in which we cooperate, exchange ideas and organize our teams. Everyone is invited to make their individual contribution to our overall success. Join us now and give your career a home.
Välkommen till BSH!
Vi är en geografiskt indelad organisation där Sverige tillhör regionen ”Northern Europe”. I rollen som Field Service Manager blir du en del av en organisation på ca 140 engagerade servicemedarbetare varav ca 60 st arbetar i Sverige. Du kommer att ha dina chefskollegor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.
Vi söker nu efter ytterligare en rutinerad ledare som skall hjälpa oss i vår resa att leverera fantastisk service till våra kunder. Din bas kommer att vara Solna i Stockholm där vi har vårt huvudkontor. Du kommer att leda en grupp bestående av ca 20 servicetekniker som utför reparationer av hushållsapparater hemma hos våra kunder som till största delen är privatpersoner. Våra varumärken är Bosch, Siemens, Neff samt Gaggenau. Serviceteknikerna reparerar disk- och tvättmaskiner, torktumlare, ugnar, hällar, fläktar, kylar och frysar. Med konsument- och teknikerorienterade system och processer strävar vi efter att lösa våra kunders problem och just kundnöjdhet är vårt absolut viktigaste måltal.
Fokus i rollen kommer att ligga på att ha en stor insyn i verksamheten samt en tät dialog med personerna i ditt team för att tillsammans med dem skapa en väl fungerade serviceorganisation. Våra tekniker utgår hemifrån vilket innebär att ni inte kommer att träffas varje dag men eftersom personlig kontakt är viktigt kommer resor i tjänsten att bli aktuella. Företaget tillhandahåller tjänstebil.
Vem är du?
För att vara aktuell för denna roll är det krav att du har en yrkesbakgrund som ledare inom en serviceorganisation och meriterande om du har en formell utbildning inom ledarskap/coaching. Det är bra om du har en teknisk orientering men det är inte ett krav. Du har också erfarenhet av att bygga team samt har drivit verksamhet genom distansledarskap och trivs i rollen som ledare. Du är bra på att motivera och coacha ditt team att nå sina mål. Du har erfarenhet av kundvård och förståelse för vad som krävs för att lyckas med serviceleveranser.
Vi har en ganska komplex verksamhet med många processer om löper parallellt och som är beroende av varandra. Detta innebär att ett intresse av att utveckla processer och ett lösningsorienterat förhållningssätt kommer att uppskattas då vi hela tiden vill bli lite bättre. Ett strukturerat arbetssätt krävs för att kunna hålla i verksamheten på ett bra sätt då det händer mycket hela tiden. En viktig egenskap är också att du är intresserad av siffror och har ett analytiskt sinne samt att du har förståelse för vad konkreta beslut och förändringar i processer och rutiner får för inverkan på dina KPI:er. Vana att arbeta med, och lära dig, olika nya stödsystem är också en förutsättning för att lyckas i rollen. Du är ansvarstagande, självgående och det faller sig naturligt för dig att skapa goda relationer med både interna och externa intressenter. Du behärskar engelska och svenska både skriftligt och muntligt.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef:
Petter Björkman, Head of Repair Service NE, Tel. +46 72 500 39 29.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 30 juni 2021. Urval sker löpande vilket göra att vi kan anställa tidigare än sista ansökningsdatum. Så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.