OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en bakgrund inom IT med viljan att få arbeta mer kundnära? Trivs du i en varierande roll där IT support kombineras med drift och installation? Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse som trivs i en social och relationsbyggande roll. Här får du möjligheten att vara med på TouchPoint Medicals fortsatta tillväxtresa i Sverige. Välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
TouchPoints vision är att vara en ledande och pålitlig global partner som hjälper till att möjliggöra en konsekvent trygg, säker och effektiv miljö för vårdpersonal och deras patienter. De är på fortsatt tillväxtresa globalt såväl som lokalt och söker nu en Field Service & Support Engineer till sitt team i Jonsered.
Rollen som Field Service & Support Engineer är varierande och ger dig möjlighet att arbeta med drift och installation av TouchPoint Medicals produkter samt IT support. Du kommer att agera servicetekniker ute hos deras kunder, vilket innebär att tjänsten präglas av resor nationellt samt i viss utsträckning internationellt. Vidare kommer du att:
- Närvara vid installation och driftssättning ute hos kund
- Arbeta med förebyggande underhåll samt viss reparation av TouchPoint Medicals produkter
- Agera 2nd line support med utgångspunkt från deras kontor beläget i Jonsered
Du erbjuds
- Vara en del av att sammansvetsat team där alla bidrar till utvecklingen av innovativa hälsovårdslösningar genom samarbete av medicinsk teknik och vårdgivare
- Vara delaktig och främja en företagskultur som växer och formas kring kärnvärdena; Integritet, Passion, Öppenhet, Tillväxt, Mångfald, Engagemang och Resultat - grunden och det som genomsyrar hela verksamheten
VI SÖKER DIG SOM
Har ett strukturerat och prestigelöst sätt att arbeta på. Du som person har ett nyfiket sätt att ta dig an arbetet, med en vilja att ständigt utveckla dig själv och andra. Planering och prioritering är något som kommer prägla arbetet, vilket gör att du som person ska vara anpassningsbar och flexibel. För att lyckas i denna rollen ser vi att du självständigt kan driva ditt arbete framåt, med utgångspunkten att alltid ge bästa möjliga service och på det sättet skapa goda relationer. Vid denna tjänst läggs stor vikt vid de personliga egenskaperna men vi ser även att det är en stor fördel om följande erfarenheter och kompetenser framkommer;
- Ett stort tekniskt intresse med nyfikenhet och vilja att utvecklas
- Teknisk eller IT relaterad eftergymnasial utbildning
- Erfarenhet av 2nd line support
- Tidigare arbetat som servicetekniker, med drift, installation och/eller reparation
- Viljan och intresset att resa, med utgångspunkt minst 1 gång/vecka
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i såväl tar som skrift, då det krävs i det daliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Har en medicinteknisk bakgrund
- Har kunskaper i det norska, finska och danska språket
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Nätverkande
- Serviceinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Touchpoint är ett globalt företag inom medicinteknik där Jonsereds Fabriker, strax utanför Göteborg, representerar den lokala förankringen i Sverige. TouchPoint Medical utvecklar kunddrivna lösningar som främjar vårdpersonalens leverans av vård och hjälper till att säkert mobilisera medicinsk teknik och hantera läkemedelsdispensering för att skapa säkrare och effektivare vårdmiljöer. De är en global partner till tusentals sjukvårdsinrättningar runt om i världen för arbetsstationer på hjul, vagnar för medicinleverans, vagnar för medicinsk utrustning, väggmonteringssystem och automatiserade dispenseringsskåp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231