OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att stå framkant av den digitala innovationen? Välkommen till vårt framåtlutade team på Tele2, där Digital Capabilities & Technology (DCT) utgör kärnan bakom våra obegränsade produkter och tjänster. DCT möjliggör automatisering och enkelhet till telekommunikationsbranschen och revolutionerar sättet som vi kopplar upp oss på och kommunicerar.
Inom vår organisation finner du allt från teknikens grundläggande infrastruktur och IT-system, som förser både våra externa och interna kunder, till avancerad analys, AI och front-end-utveckling. Vårt team har en avgörande roll när det gäller att säkerställa pålitliga och högkvalitativa tjänster genom att leverera exceptionella kundupplevelser till både konsumenter och företag, samtidigt som vi ger stöd till våra kollegor inom Tele2.
Om rollen
I rollen som Fältservicetekniker är det huvudsakliga arbetet underhåll, service, incidenthantering, drift och installation av det mobila nätet samt fiber- och kopparförbindelser. Tjänsten kan innebära beredskap, arbete på hög höjd och även arbete kväll och nattetid.
Som servicetekniker kommer du vara del av ett team som jobbar med drift och underhåll genom kapacitets- och kvalitetsoptimering samt utbyggnad av befintligt nät hos privat- och företagskunder. Arbetet innefattar mycket samarbete med teamet och kontakt med andra funktioner och kollegor på Tele2.
Vem är du?
För att trivas i teamet och rollen tror vi att du är lösningsorienterad, snabblärd, självgående och har en vilja att utvecklas. Du samarbetar väl med andra och tycker om att lära dig nya saker såväl som dela med dig av din kunskap. Du trivs med att lösa tekniska utmaningar och söker ständigt efter förbättringsmöjligheter åt våra kunder.
Kvalifikationer
- Du har erfarenhet av att arbeta med fiber/koppar- och transmission - Du har inget emot att jobba i mast eller på hög höjd - Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift - Det är meriterande om du har teknisk erfarenhet från telekomsektorn - Du innehar B-körkort samt vana att köra med släp - Du är van att jobba på egen hand och felsöka - Meriterande om du är van att köra snöskoter och eller fyrhjuling
Några ord från rekryterande chef
I denna tjänst blir du en del av ett team med god laganda och mycket glädje. Du kommer att tillhöra ett team med hög kompetens där det finns mycket stöd från kollegor för att sätta dig in i jobbet och Tele2 som företag. Inom teamet finns möjligheter för utveckling och utrymme att lära sig nya teknologier. Vi präglas av en prestigelös organisation med stort engagemang. Här finns möjlighet att göra skillnad – hos oss ligger din framtid i dina egna händer!
Varför Tele2?
- På Tele2 främjar vi en kreativ och flexibel arbetsmiljö. Hos oss har vi en kultur där teamwork och inkludering leder vägen framåt och du uppmuntras att vara dig själv som den unika person som just du är.
- Varje medarbetare är viktig och varje individs arbete har en stor påverkan för företagets framgång. Vi vill att du skall växa och du ges möjligheter till utveckling genom exempelvis interna karriärvägar.
- På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda klimatledare i Europa av Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi.
Intresse och ansökan
Vill du bli en del av Tele2s värderingsstyrda och inkluderande företagskultur? Tryck då på “ansök” och låt oss ta reda på om vi är en match!
Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.
På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet och vi har blivit utnämnda till klimatledare i Europa av The Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi.
Vi är mycket stolta över att skapa värde för våra kunder genom att vara ”pålitliga, insiktsdrivna och genom att samarbeta”. Vi kallar det “The Tele2 Way”.